هدفم از تفسیر قرآن قرائت معتدل از اسلام است
کد خبر: 3689931
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
وزیر اوقاف سوریه در دیدار با خامه‌یار:

هدفم از تفسیر قرآن قرائت معتدل از اسلام است

گروه بین‌الملل: عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر به كشور سوریه با برخی شخصیت‌ها و چهره‌های فرهنگی و دینی این كشور از جمله محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه دیدار كرد.

هدفم از تفسیر قرآن قرائت معتدل از اسلام استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ دیدار خامه‌یار، معاون بین‌الملل این سازمان با وزیر اوقاف سوریه در حضور ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی كشورمان در دمشق انجام شد.

در آغاز این دیدار وزیر اوقاف سوریه به اشاره بحران جاری در كشورش گفت: مهم‌ترین مبارزه با جریان تکفیری، مبارزه فکری است که با ارائه قرائت معتدل از اسلام امکان دارد و اساس تفسیری که من از قرآن مجید انجام می‌دهم همین است.

آمادگی برای راه‌اندازی شعبه مجمع تقریب

عبدالستار السید در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تحقق تقریب مذاهب پرداخت و اعلام کرد: آمادگی داریم كه نمایندگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی را در دمشق راه‌اندازی کنیم و مقدمات آن را فراهم ساخته‌ایم.

سپس عباس خامه‌یار با تأیید سخنان وزیر اوقاف سوریه در خصوص اهمیت مبارزه فکری با اندیشه تکفیری، بیان كرد: آنچه در منطقه از جمله سوریه جریان دارد، جنگ علیه فرهنگ و تمدن است؛ بر این اساس می‌بینیم موزه‌ها مورد دستبردهای سازمان‌یافته قرار می‌گیرد و آثار باستانی و هر آنچه نماد تاریخ و تمدن است تخریب هدفمند می‌شود.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه با اشاره به تجارب ایران در مستندسازی و تهیه آرشیو تاریخ جنگ و رویدادهای آن و خاطرات رزمندگان و سایر عوامل و خانواده‌های شهدا، پیشنهاد داد از تجارب ایران به ویژه بنیاد شهید برای مستندسازی جنگ تروریست‌ها علیه مردم سوریه استفاده شود و همین کار برای تهیه آرشیو جنگ علیه سوریه انجام پذیرد.

خامه‌یار در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سیاست‌های ضدعربی شاه ایران و طرح‌های فرهنگی، تبلیغی، زبان و ادبیات و سیاسی که نظام پهلوی در دست اجرا داشت، افزود: انقلاب اسلامی ایران به این سیاست‌ها و برنامه‌ها پایان داد و ایران را به هم‌پیمان قدرتمندی در کنار کشورهای عربی تبدیل كرد؛ ولی متأسفانه حکومت‌های عربی به جای قدرشناسی، علیه ایران و انقلاب اسلامی توطئه کردند و آن را تا کنون ادامه داده‌اند و همواره از موضع طلبکارانه با ایران برخورد می‌كنند.

هدفم از تفسیر قرآن قرائت معتدل از اسلام است

در پایان این دیدار وزیر اوقاف سوریه با بیان سخنانی دوباره از طرح ایجاد آرشیو جنگ علیه سوریه استقبال کرد و گفت: سخنان شما در مورد سیاست‌های ضدعربی شاه و نقش انقلاب اسلامی در پایان دادن به این سیاست‌ها را با اهمیت می‌دانیم و تأکید می‌كنیم كه این مسایئ را در جهان عرب کسی نمی‌داند یا به آن توجه ندارد.

دیدار با رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه

عباس خامه‌یار در ادامه سفر به سوریه همراه با ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی ایران در این كشور، با نضال الصالح، رئیس اتحادیه نویسندگان و ادبای عرب دیدار و با وی در خصوص همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو کرد.

نضال الصالح در این دیدار با اشاره به ایستادگی ایران در کنار سوریه در جنگ علیه تروریسم و توطئه برای نابودی فرهنگ و تمدن سوریه که به مرحله امتزاج خون ایرانی و سوری هم رسیده است، گفت: در زمینه فرهنگ و هنر و ادبیات نیز نیازمند کمک و همکاری ایران هستیم و آمادگی کامل برای هر نوع همکاری در زمینه‌های مختلف مانند انتشار کتاب، برگزاری میزگرد و همایش و سخنرانی داریم.

پس از آن عباس خامه‌یار ضمن قدردانی از مواضع و نگاه نضال الصالح، مقدمه وی بر کتاب جدیدالانتشار «ایران و سوریه عناق البنادق و الشرف» را که در خصوص نقش مؤثر ایران در دفاع از سوریه با مجموعه مقالاتی از نویسندگان و اهل قلم معروف و سرشناس سوریه تهیه و منتشر شده است، زیبا و دلنشین توصیف و بر ضرورت استمرار چنین فعالیت‌هایی تأکید كرد و پیشنهاد داد كه از این کتاب طی مراسمی رسمی رونمایی شود.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از اتحادیه نویسندگان سوریه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت به عمل آورد.

خامه‌یار در ادامه به شرح سیاست‌های فرهنگی ضدعرب رژیم پهلوی که انقلاب اسلامی به آن پایان داد، پرداخت و مواردی را در این باره برشمرد/.

هدفم از تفسیر قرآن قرائت معتدل از اسلام است

 

captcha