حماسه «تماشایی» در فجر فاطمی/ اهتزاز باشکوه پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی
کد خبر: 3690575
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
گزارش مشروح ایکنا از راهپیمایی یوم‎الله 22 بهمن/

حماسه «تماشایی» در فجر فاطمی/ اهتزاز باشکوه پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی

گروه سیاسی: هیبت مردمی که هیئت فاطمیه در قلوبشان همچنان به پاست، پرچمی که روی دست‎های عاشقان به اهتزاز می‎رود و بانگ فتح یک‌یک ملت غیور ایران، در طلیعه چهل سالگی انقلاب اسلامی، لحظه‌هایی بی مثال به رخ کشیدند.

حماسه «تماشایی» در فجر فاطمی/ اهتزاز باشکوه پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی

قطره قطره، فوج فوج؛ سیل بی‎کران ملتی به راه شد. نهرها و رودها چون یک به یک به سمت نیل. هر یکی اشاره‎ای برای غرق کبر و زور، هر یکی عصا برای فتح اژدهای سحر و کین.

آمدند راست قامتان. پیر و خرد؛ از جوان و نوجوان، مرد و زن. آمدند استوار و گام‎هایشان چنان که زلزله؛ تکانه‎ای شدید. تکانه‎ای برای قلب کافران؛ قلب دشمنان دین. یک کلام گام‎هایشان شرح حال آیه «أَرْضُ زِلْزَالَهَا». سکوت دشمنان از طلوع صبح تا کنون مؤید همین حکایت است.

از طلوع صبح زادروز انقلاب، چشم‎ها برق دیگری به خود گرفت. بوق دشمنان که لحظه‎های آخرین صدای زوزه‎اش به گوش می‎رسید به ناگهان خفیف شد. تا صدای بانگ مردمی از دیار دین و اعتقاد به آسمان رسید، تا سه رنگ پرچم امید همنوای با نسیم شد ... چه شد صدای جغد شوم نیمه شب؟ زوزه سخیف گرگ‎ها؟

هیبت مردمی که هیئت فاطمیه در قلوبشان همچنان به پاست، پرچمی که روی دست‎های عاشقان به اهتزاز می‎رود و بانگ فتح یک‌یک ملت غیور ایران، لحظه‎های بی‎مثال را این چنین به رخ کشیدند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، راهپیمایی 22 بهمن سال 1396 همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تماشایی و مثال زدنی شد. امروز ملت ایران از هر قوم و تباری به خیابان‎ها آمدند تا بار دیگر نشان دهند،‌ اتحاد و انسجام ایرانی و ایرانیان همچنان ناگسستنی است.

در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گروه‎های مختلف مردمی برای حضور در جشن انقلاب از معابر اعلام شده خود را به مسیرهای اصلی رساندند. در تهران، همزمان با سایر شهرها، شهرستان‎ها و روستاها، مسیر خیابان‎های فرعی و اصلی به سمت خیابان آزادی و میدان آزادی مملو از جمعیت پرشور مردم بود. گروه‎های مختلف با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی و تصاویری از شهدای انقلاب، شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای هسته‎ای، صحنه‎های تماشایی و لحظه‎های پرغروری را آفریدند.

حماسه «تماشایی» در فجر فاطمی/ اهتزاز باشکوه پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی

 مسیرهای ده‎گانه تهران منتهی به میدان آزادی از شمال و جنوب و شرق و غرب خبر از پیروزی مجدد ملت ایران می‎داد؛ ملتی که هر سال علی رغم فشارهای سیاسی و اقتصادی، توطئه‎ها و فتنه‎گری‎های دشمنان همچنان پایبند انقلاب و آرمان‎های نظام جمهوری اسلامی مانده‎اند و با مأیوس کردن دشمنان فتح دیگری را رقم می‎زنند.

40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته اما شعارهای مردم انقلابی همان همیشگی است؛ رمزشان «الله اکبر» است و قولشان «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است و وعده‎شان «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» است.

در طول مسیر غرفه‎های مختلفی به پا شده بود؛ غرفه‎ها نمایان‎گر پیشرفت‎هایی است که جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته در عرصه‎های مختلف به دست آورده. نقش‎آفرینی نسل‎های انقلاب در این پیشرفت‎ها قابل تأمل است.

جامعه قرآنی نیز در محل غرفه شبکه قرآن و معارف سیما و نیز رادیو قرآن واقع در خیابان آزادی، تقاطع نواب حضور داشتند. نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دو 2 فروند موشک بالستیک و دوربرد قدر F را نمادی از اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است در مسیر راهپیمایی در معرض دید عمومی قرار داده بود و در گوشه دیگری از مسیر، ماکتی از ناوشکن جماران خودنمایی می‎کرد.

همچنین غرفه «ممانعت از جنگ با خدا» از سوی جنبش مردمی مقابله با رباخواری، برای چهارمین بار در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن امسال در تهران و چند شهر دیگر برپا شده بود. عده ای از مردم ولایتمدار تهران نیز در حرکتی نمادین، اقدام به حمل تابوت رژیم صهیونیستی کرده بودند که یادآور بشارت رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند که این رژیم 25 سال آینده را نخواهد دید.

مردم مسلمان تهران، در این جشن ملی نیز مظلومان در سراسر جهان اسلام را فراموش نکردند و با سر دادن شعارهایی علیه رژیم آل سعود، تجاوز وحشیانه به یمن را محکوم کردند.

بیش از ۶ هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از جمله ۲۵۰ خبرنگار خارجی راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن را پوشش خبری دادند. علاوه بر خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران، اندیشمندان و فرهیختگانی از ۳۸ کشور میهمان ویژه سالگرد پیروزی انقلاب بودند.

حماسه «تماشایی» در فجر فاطمی/ اهتزاز باشکوه پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی

شخصیت‎های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی نیز همگام و هم‎نوا با سیل خروشان مردم شده‎اند. حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز از خیابان آزادی، تقاطع شادمان به جمع راهپیمایان پیوست. همچین آیت الله آملی لاریجانی؛ رئیس قوه قضائیه نیز در بین مردم حضور یافت. آیت‎الله جنتی؛ دبیر شورای نگهبان، آیت‎الله هاشمی شاهرودی؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، ظریف؛ وزیر امور خارجه، رحمانی فضلی؛ وزیر کشور، شمخانی؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیر موسوی؛ فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام محسنی اژه ای، محسن هاشمی؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده و جانشین نیروی هوایی ارتش، نجفی؛ شهردار تهران، محمدباقر قالیباف، حجت‎الاسلام ناطق نوری، حجت الاسلام منتظری؛ دادستان کل کشور و ... از جمله حاضران در مراسم بودند.

اوج شکوه مراسم ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی متجلی شد؛ جایی که هزاران نفر از مردم تهران در این محل که میعادگاه عاشقان انقلاب است، گرد هم آمده بودند. در این مراسم که از ساعت 10 با اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی،؛ قرائت قرآن توسط محسن قاسمی از قاریان ممتاز کشورمان آغاز و با مداحی، اجرای سرودهای انقلابی و برنامه چتربازی ادامه یافت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به ایراد سخن پرداخت.

وی در سخنان خود از اهمیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت و تصریح کرد: امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم؛ سال آینده باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد.

رئیس جمهور افزود: از لحاظ تاریخی بخواهیم یا نخواهیم سال آینده، چهلمین سال انقلاب اسلامی است اما در واقعیت باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته شاهد باشیم؛ دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی، باید تلاش مضاعف انجام دهند؛ دهه فجر سال آینده باید دهه هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشد. اینکه در همین روزها ما شاهد بودیم در یک روز در یک استان ده هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد که بخش بزرگ آن هم بخش خصوصی بود، به معنان آن است که ملت ما بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.

حماسه «تماشایی» در فجر فاطمی/ اهتزاز باشکوه پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی

دکتر روحانی تأکید کرد: هر کس به این قانون اساسی عقیده دارد، انقلابی است و تمام اقوام ایرانی، تمام مذاهب ایرانی، شیعه و سنی، تمام ادیان، اسلام مسیحیت، یهودیت و زرتشتی، هرکس که این قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی است و باید به او احترام بگذاریم؛ بزرگ ترین ثمره انقلاب اسلامی و میراث امام(ره)، قانون اساسی است؛ این معیار را همواره به عنوان معیار اساسی برای و حدت و اتحاد بدانیم.

وی با بیان اینکه در این یکسال گذشته در کنار مشکلات و مصائب، ملت پیروزی‎های بسیاری بزرگی را به دست آورد، اظهار کرد: اولین آن برگزاری شکوهمند انتخابات ۲۹ اردیبهشت بود؛ همه مردم پای صندوق آرا آمدند و به دنیا نشان داند که به کشورشان، انقلابشان، نظامشان و آینده کشورشان عشق می‎ورزند. ۷۳ درصد از واجدین شرایط حضور یافتند و حماسه بسیار بزرگی را در این کشور بوجود آوردند؛ این انتخابات و این حماسه و حضور مردم به عنوان یک پیروزی بزرگ است.

در پایان مراسم قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:

بار دیگر پشتیبانی قاطع خود را از موفقیت های جوانان مؤمن و متخصص کشور به خصوص در عرصه علم و فناوری و صنایع باز دارنده دفاعی و موشکی اعلام داشته و ضمن حمایت از دستاوردهای ارزشی و معنوی نظام اسلامی، بر تداوم عزم جدی مسئولین کشور در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی تاکید می نماییم.

با تاکید بر لزوم تامین زندگی کریمانه مردم و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای، خاصه از راه تدبیر فضای مجازی ایمن و شبکه اینترنت ملی، از همه دستگاهها بخصوص از دولت محترم می‌خواهیم با مسئولیت پذیری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و پاسخگویی صادقانه به مطالبات برحق مردم، تامین اشتغال و معیشت و رفاه مردم را در اولویت قرار دهند.

امریکای جنایتکار را همچنان «دشمن شماره یک» خود دانسته و ضمن ابراز خشم و نفرت از بدعهدی های شیطان بزرگ در نقض مفاد توافقنامه هسته‌ای، و محکوم کردن مواضع خصمانه برخی مقامات ارشد اروپایی در همراهی با سیاست های سلطه طلبانه شیطان بزرگ از تمام مسئولین و دست اندرکاران نظام اسلامی می خواهیم تا با اتخاذ مواضع قاطعانه نسبت به استیفای کامل حقوق و منافع ملی و مقابله به مثل موثر با تحریم¬ها و اقدامات خرابکارانه نظام سلطه و ایادی آن، شجاعانه اقدام نمایند.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور خیل عظیم شرکت کنندگان، پایان بخش مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

captcha