حکم قرآنی قاضی لبنانی برای موهنان به حضرت مریم
کد خبر: 3690596
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

حکم قرآنی قاضی لبنانی برای موهنان به حضرت مریم

گروه بین‌الملل: یک قاضی لبنانی در اقدامی بی‌سابقه در این کشور، سه جوان اهانت‌کننده به حضرت مریم(س) را به جای حبس، به حفظ قرآن محکوم کرد.

حفظ قرآن؛ حکم قاضی لبنانی برای موهنان به حضرت مریمبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری sputniknews؛ خانم جوسلین متی، قاضی مسيحی لبنانی شرط آزادی این سه جوان را حفظ آیاتی از سوره آل عمران اعلام کرد.

این قاضی لبنانی به این دلیل چنین حکمی داده است تا جوانان موهن، بدانند تسامح بین ادیان و محبت مسلمانان نسبت به حضرت مریم(س) در تضاد با تفکرات باطلی است که افراط‌گرایان در ذهن آنان نهادینه کرده‌اند.

آیاتی که سه جوان لبنانی موهن به حضرت مریم باید برای آزادی آن را حفظ کنند با موضوع حضرت مریم(س) و عيسی مسيح(ع) است.

استقبال مقامات لبنانی

این اقدام جوسلین متی با استقبال مقامات لبنانی مواجه شده است و سعد الحریری،نخست‌وزیر لبنان در توئیتی نوشت: این حکم نهایت عدالت و تلاش برای آموزش مفاهیم مشترک بین مسلمانان و مسیحیان را نشان می‌دهد.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشین لبنان نیز گفت: من به قاضی جوسلین به خاطر حکم حفظ سوره‌هایی از قرآن با موضوع حضرت مریم به جای مجازات حبس درود می‌فرستم، زنده‌ باد قاضی جوسلین. از این حکم می‌توان در احکام قضایی اصلاح‌گرایانه و مبتنی بر تسامح و آگاهی‌بخشی دینی و احترام به دیگران الگو گرفت/.

captcha