کانون‌های فرهنگی در زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‎آموزان تلاش کنند
کد خبر: 3693425
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

کانون‌های فرهنگی در زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‎آموزان تلاش کنند

گروه فرهنگی ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی و تربیتی مکان‌های مناسبی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است، گفت: کانون مکانی است که قالب‌های کلاس درس را ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند در این مکان‌ها از یکدیگر یاد بگیرند و زمینه شکوفا شدن استعدادهای خود را فراهم کنند.

به گزارش ایکنا از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان سه‌شنبه، یکم اسفند در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی مناطق و شهرستان‌ها، گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی می‌توانند زمینه خودشکوفا شدن را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.
وی افزود: شور، نشاط و تکاپوی دانش‌آموزان در کانون‌های فرهنگی و تربیتی انسان را به وجد می‌آورد و بی‌اختیار انسان را با آن فضا هم‌نوا می‌کند و شور و حرارتی وصف‌ناشدنی را به انسان منتقل می‌کند .
وی به نقش و جایگاه کانون‌های فرهنگی و تربیتی در رشد و اعتلای فرهنگ اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش از هر ظرفیتی برای ارتقاء جایگاه کانون‌های فرهنگی و تربیتی استفاده خواهد کرد و رشد و ارتقای کمی و کیفی فعالیت کانون‌ها را یکی‌از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران و روسای آموزش و پرورش قرار خواهد داد .
دریکوند ادامه داد: دانش‌آموزان در مدرسه فرصت چندانی برای شکوفایی و هدایت استعدادهای خود در حیطه‌های مختلف پیدا نمی‌کنند و کانون‌های فرهنگی و تربیتی مکان‌های مناسبی است تا این استعدادها را شناسایی و شکوفا کنند.

کانون‌های فرهنگی در زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‎آموزان تلاش کنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بیان این استعدادها، گفت: کانون مکانی است که قالب‌های کلاس درس را ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند در این مکان‌ها از یکدیگر یاد بگیرند و زمینه شکوفا شدن استعدادهای خود را فراهم کردند.
دریکوند در ادامه با تقدیر از اقدامات مثبت انجام شده در کانون فرهنگی تربیتی ادب، ادامه داد: انسان در این فضا که آمیخته‌ای از هنر، ظرافت و خلاقیت است، احساس آرامش می‌کند .
وی تصریح کرد: در قالب برخی برنامه‌ها مانند شعر، قصه، انجمن‌های هنری و ادبی، مدیحه‌سرایی و ... می‌توانند مفاهیم تربیتی را به دانش‌آموزان انتقال داد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به ضرورت شفافیت مالی کانون‌ها تاکید کرد و گفت: باید درآمدها و هزینه‌های کانون را شفاف کرد و در چارچوب مقررات پس‌از طی فرایند قانونی درآمدها را در چرخه هزینه‌های جاری و عمرانی کانون قرار داد.
دریکوند در پایان بر افزایش نشاط اجتماعی نسل جوان و نهادینه کردن شادی و نشاط سالم و دوری از افسردگی و پرورش روحیه مهربانی و اخلاق تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا نسلی تربیت شود که بتواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور باشد.

توجه به نقش هنر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

اسدالله عباس‌زاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد نیز در این نشست با اشاره به نقش هنر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و توسعه فرهنگی جامعه، گفت: آموزش و پرورش تلاش خواهد کرد تا با استفاده از هنر و اندیشه زمینه تکامل فردی و اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کند.
وی افزود: با رعایت اصل شایسته‌سالاری در سپردن مناصب به افراد می‌توان زمینه ارتقای شاخص‌های مختلف را فراهم آورد.
عباس‌زاده تاکید کرد: تجربه هم ثابت کرده که هرجا که کارها به افراد کاردان سپرده می‌شود، رضایت عمومی و اعتماد قاطبه فرهنگیان حاصل می‌شود و در کانون‌های فرهنگی و تربیتی ادب این اصل به‌نوعی عملیاتی و اجرایی شده است .
وی به نقش کانون‌های فرهنگی و تربیتی در توفیق بیشتر دانش‌آموزان در رشته‌های فرهنگی و هنری هم اشاره کرد و افزود: بسیاری از رتبه‌های کسب شده در کانون‌ها رقم خورده و پرورش یافته است.
عنایت صادقی، رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش لرستان از حمایت‌های بی‌دریغ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تقدیر کرد و گفت: بسیاری از توفیق‌های ما در عرصه‌های فرهنگی و هنری مرهون نگاه جامع و حمایت‌های ارزنده دریکوند است .
در پایان این جلسه هم از تلاش‌های حشمت‌الله خالقی از پیشکسوتان کانون‌های فرهنگی و تربیتی و یگانه از هنرمندان کانون‌های فرهنگی و تربیتی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha