کمپین اعتراضی دانشجویان به همجواری تالار عروسی در کنار مزار شهدا
کد خبر: 3695352
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

کمپین اعتراضی دانشجویان به همجواری تالار عروسی در کنار مزار شهدا

کمپین اعتراضی دانشجویان به همجواری تالار عروسی در کنار مزار شهدا گروه شهرستان‌ها- اجاره سلف‌سرویس دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌جام برای برگزاری مجالس عروسی، گله‌مندی و اعتراض دانشجویان این دانشگاه را درپی داشته و باعث شد کمپینی را در این خصوص تشکیل دهند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اخیراً طی تبلیغاتی که دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌جام داشته، سالن سلف‌سرویس قدیمی دانشگاه به مجالس عروسی اجاره داده می‌شود.
این سالن در فاصله حدود ۵۰ متری قبور شهدای گمنام این دانشگاه است که موجب گله‌مندی برخی دانشجویان از برگزاری مجالس عروسی و اجرای برنامه‌های موسیقی در جوار مزار شهدای گمنام این دانشگاه شده‌اند.
ازاین‌رو جمعی از دانشجویان تربت‌جام اقدام به راه‌اندازی کمپین اعتراض‌آمیز علیه این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌جام کردند و خواستار لغو این تصمیم شدند.

 جشن و موسیقی مجالس طبق ضوابط اسلامی و مجاز خواهد بود

علی‌اصغر داودی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ترتب جام در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اهداف تبدیل سلف‌سرویس دانشگاه به تالار برگزاری مجالس عروسی گفت: ابتدا درآمدزایی برای دانشگاه مدنظر است و دوم ایجاد یک مکان فرهنگی مناسب برای خانواده‌های تربت‌جامی که بتوانند با خیال راحت یک زمان خوشی را در این مکان بگذرانند و هیچ هدف دیگری نداریم. اگر در این سالن جشنی یا موسیقی برگزار شود، در چهارچوب ضوابط اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران که مجاز باشد، خواهد بود نه بیشتر.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌جام به جلسه‌ای که با امام‌جمعه شهرستان در این رابطه داشته اشاره کرد و افزود: نگاه امام‌جمعه شهرستان، یک نگاه مثبت به این موضوع است. منتهی دغدغه‌های ایشان درست است. ما هم دغدغه دوستانی که در سطح شهر هستند را درک می‌کنیم و می‌دانیم که نمی‌خواهند، خدای‌نکرده، هتک حرمتی نسبت به شهدا شود. ما هم بیش از این دوستان دغدغه این کار را داریم.
داودی به شایعاتی که در شهر به وجود آمده اشاره کرد و افزود: از همه می‌خواهیم که به شایعات توجهی نکنند و کسانی که به دنبال منطق و نیت خیر هستند، ما برایشان جواب قانع‌کننده داریم؛ ولی بعضی‌ها به دنبال شر هستند و می‌خواهند خدای‌نکرده از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آن‌ها را حواله می‌دهیم به خدا.

تبدیل سلف‌سرویس دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌جام به تالار عروسی

تبدیل سلف‌سرویس دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌جام به تالار عروسی

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام‌جمعه شهرستان تربت‌جام دراین‌باره به ایکنا گفت: تربت‌جام هفت دانشگاه دارد که یکی از این دانشگاه‌ها غیرفعال است. بزرگ‌ترین دانشگاه تربت‌جام، دانشگاه آزاد اسلامی است که مورد توجه شهرستان است و به دلیل امکانات خوبی که دارد، بسیاری از همایش‌ها در آنجا برگزار می‌شود.
امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه‌ها گفت: اخیراً این دانشگاه به علت کاهش آمار دانشجو زیان‌ده شده و به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد و جبران نواقص است. از طرفی از سلف‌سرویس این دانشگاه که قبلاً بیش از هزار دانشجو از آن استفاده می‌کردند، در شرایط فعلی ۲۰ تا ۳۰ دانشجو استفاده می‌کنند. با توجه به هزینه‌های جاری، فعالیت این سلف توجیه لازم را ندارد و عملاً بلااستفاده مانده است. ازاین‌رو تصمیم گرفتند تا این محل را اجاره دهند.
وی ادامه داد: ازآنجایی‌که نیت دانشگاه نیت بدی نیست و به دنبال درآمدزایی و حل مشکلات است، خوب است؛ اما هر کاری ممکن است عیب‌هایی نیز داشته باشد.
امام‌جمعه با تقدیر و تشکر از دانشجویانی که به این موضوع حساسیت نشان دادند و نقادی کردند، گفت: این دانشجویان نشان دادند که متدین، انقلابی و درصحنه هستند و اقدام بسیار خوبی بود.
طاهری در ادامه با تقدیر و تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد که به مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان ارزش و احترام قائل هستند، بیان داشت: بنا به نظر دانشجویان، دانشگاه تصمیم گرفته تا به دغدغه‌های دانشجویان احترام گذاشته و قرار است این موارد را در کنار قرارداد‌های خود، لحاظ کنند.
حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: نگرانی دانشجویان از تبدیل سلف‌سرویس به تالار عروسی از این‌ جهت بود که به دلیل مجاورت این سالن با مزار شهدای گمنام و فضای فرهنگی و آموزشی دانشگاه، در آن رقص و موسیقی‌های نامتعارف اجرا شود. از طرفی تاکنون توقع دانشجویان برای ساخت المان شهدا و توجه به این محل محقق نشده که دانشگاه علتش را مشکل مالی عنوان کرد و الآن تصمیم گرفتند به احترام دانشجویان به اولین قسمتی که بپردازند، موضوع المان و یادمان شهدای گمنام این دانشگاه باشد.
امام‌جمعه تربت‌جام بابیان اینکه، تاکنون این مباحث به‌صورت شفاهی مطرح‌شده و مکتوب چیزی وصول نشده است، گفت: منتظریم دانشجویان که از نزدیک موضوع را دیده‌اند، خواسته‌هایشان را مکتوب بدهند تا تذکرات دانشجویان را به دانشگاه ابلاغ کنیم و دانشگاه هم تعهد دادند تا به آن‌ها عمل کنند؛ لذا عملاً مسئله ازنظر شفاهی حل‌شده است. ولی اینکه مکتوب و به‌صورت دستورالعمل دربیاید، مانده است.
وی ادامه داد: در آینده این دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند، مسئولان دانشگاه و امام‌جمعه هم جایگاه‌هایی هستند که در آینده تغییر خواهند کرد و بهتر است این موارد مکتوب شود تا آیندگان بدانند، اگر دغدغه‌ای بوده، به نتیجه رسیده است. قطعاً دغدغه‌های هر دو طرف که دانشگاه قصدش درآمدزایی و دانشجو که قصدش تکریم فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین فرهنگ اسلامی است، به فضل خدا عملیاتی شود.
انتهای پیام

فرزاد رشتی

captcha