برپایی مراسم تكریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی فارس/ اجرای فعالیت‌های فوق برنامه با محوریت قرآن
کد خبر: 3695627
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

برپایی مراسم تكریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی فارس/ اجرای فعالیت‌های فوق برنامه با محوریت قرآن

گروه اجتماعی ـ مراسم تكریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید جهاد دانشگاهی فارس برگزار و در آن از زحمات مسعود رستگار قدردانی و مظاهر بابايی به‌عنوان رئيس جديد اين نهاد معارفه شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم تكریم و معارفه قدیم و جدید جهاد دانشگاهی فارس امروز، 9 اسفندماه در مجتمع این نهاد واقع در بلوار عدالت برگزار شد كه طی آن از زحمات 11 ساله مسعود رستگار تقدیر و مظاهر بابایی به عنوان رئیس جدید جهاد دانشگاهی فارس معارفه شد.
مسعود رستگار، رئیس سابق جهاد دانشگاهی فارس در این مراسم با بیان اینكه سمت‌و‌سوی این نهاد انقلابی همواره معنادار و مثبت بوده است، گفت: در دهه آینده آنچه باعث اقتدار این مرکز است اطلاع از علوم روز است.
وی با بیان اینكه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب فرهنگی، با ماهیت صد درصد اسلامی است، افزود: یكی از نكاتی كه باید همواره در این نهاد مدنظر قرار گیرد، مباحث اسلامی و جهادی است كه البته بحمد الهی همكاران ما در جهاد دانشگاهی این مباحث را در نظر گرفته‌اند.
رستگار در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت: با توجه به اینکه ماهیت جهاد دانشگاهی فرهنگی است لذا سعی کردیم با محوریت قرآن كریم، فعالیت‌های فرهنگی خود را به پیش ببریم.
رئیس سابق خبرگزاری ایكنا شعبه فارس ادامه داد: یکی از فعالیت‌هایی که جهاد دانشگاهی در این عرصه داشته است، راه‌اندازی و فعالیت خبرگزاری ایكناست كه با بستر جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است و به واسطه اینكه یك رسانه قرآنی است، مقام معظم رهبری و به تبع آن، نماینده معظم‌له در استان عنایت ویژه‌ای به این خبرگزاری داشته و دارند.
وی با یادآوری اینكه هم رهبر معظم انقلاب و هم آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ایشان در استان فارس خبرنگار افتخاری خبرگزاری ایكنا هستند، گفت: بارها و بارها خبرگزاری ایكنا چه در سطح ملی و چه استانی توانسته است رتبه اول را كسب كند و در این بحث سومین حرم اهل بیت(ع) از دو حرم دیگر پیشی گرفته است.
رستگار همچنین به فعالیت‌های خبرگزاری ایسنا اشاره و تأكید كرد كه همیشه در این خبرگزاری تلاش بر این بوده است كه یك منبع موثق برای ارسال اخبار باشد.
رئیس سابق جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینكه فعالیت‌های فوق برنامه این نهاد با محوریت قرآن شكل گرفته است، گفت: همچنین جهاد دانشگاهی فارس در شوراها و كارگروه‌های مختلفی در سطح استان مشاركت دارد.
وی یادآور شد: ما همواره حمایت نمایندگان ولی فقیه در استان را از جهاد دانشگاهی فارس داشتیم چه در زمان مرحوم آیت‌الله حائری و به خصوص در زمان آیت‌الله ایمانی كه همیشه ارزش و احترامی ویژه به این نهاد انقلابی قائل بوده‌اند و در واقع از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری تبعیت كرده‌اند كه جای قدردانی دارد.
رستگار، اصلاح روابط با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تأمین زیرساخت‌ها از جمله فراهم كردن فضاها و امكانات جدید برای جهاد دانشگاهی و گسترش آموزش‌های این نهاد را از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی این سال‌ها برشمرد.
رئیس سابق جهاد دانشگاهی فارس در پایان گفت: ما توانستیم طی این سال‌ها گستره فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را به 10 شهرستان استان فارس بكشانیم به طوری كه اكنون جهاد دانشگاهی در استان ریشه دوانیده است.
انتهای پیام

captcha