کینه‌ورزی صهیونیست‌ها به درآمد خانواده شهدای فلسطینی رسید
کد خبر: 3697329
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

کینه‌ورزی صهیونیست‌ها به درآمد خانواده شهدای فلسطینی رسید

گروه بین‌الملل ـ پارلمان رژیم صهیونیستی(کِنست) پیش‌نویس طرحی را تصویب کرد که براساس آن درآمد خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی دربند زندان‌های اسرائیل از محل پرداخت مالیات فلسطینی‌ها قطع می‌شود.

تصویب اولیه قانون قطع درآمد اسرای فلسطینی در پارلمان اسرائیل

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا)؛ به موجب این قانون که پیش‌نویس اولیه آن مورد موافقت  پارلمان اسرائیل قرار گرفت، به مقامات اسرائیلی اجازه می‌دهد تا بخشی از اموال مالیات دریافتی از فلسطینییان که از آن به «مُقاصه(تهاتر)» تعبیر می‌شود و به`عنوان کمک به خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی اعطا می‌شود را قطع کkند.

مُقاصه(تهاتر) به درآمد مالی ماهیانه‌ای اطلاق می‌گردد که اسرائیل به‌عنوان مالیات از فلسطینی‌ها دریافت می‌کند و به خزانه تشکیلات خوگردان فلسطین واریز می‌کند و این مبلغ سالانه به 2 میلیارد دلار می‌رسد.

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ماهیانه مبالغی را از محل درآمد مُقاصه، صرف خانواده‌های شهدای فلسطینی و اسرای در بند رژیم صهیونیستی می‌کنند.

به موجب این قانون، تخصیص درآمد گفته شده برای خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی با کاهش مواجه خواهد شد.

بر اساس این قانون، وزیر اقتصاد و امور مالی اسرائیل موظف است تا این درآمد مالیاتی که در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار می‌دهد را کاهش دهد. این قانون برای این که جنبه اجرایی پیدا کند باید در بررسی دوم و سوم پارلمان(کنست) اسرائیل نیز آراء لازم را کسب کند.

وزیر امنیت اسرائیل نیز موظف است تا سالانه گزارش تفصیلی خود را از مبالغ دریافتی خانواده‌های شهدای فلسطینی و اسرای فلسطینی از این درآمد را اعلام کند.

از 120 نماینده پارلمان اسرائیل، 52 عضو این پارلمان به طرح پیشنهادی رأی مثبت و 10 نفر نیز رأی مخالف و مابقی رأی ممتنع دادند.

یادآور می‌شود که اخیرا مقامات اسرائیلی در خصوص اصلاح قوانین مالیاتی به نفع خود اقدامات و تصمیمات متعددی گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به فشار علیه کلیساهای مسیحیان در قدس اشغالی و تلاش برای سیطره بر املاک آنان و نیز فشار اقتصادی و محاصره مسلمانان در باریکه غزه اشاره کرد که این اقدامات از جانب مسلمانان و مسیحیان اعتراض‌هایی را به همراه داشته است.

انتهای پیام

captcha