برگزاری دومین همایش شیعه‌پژوهی در آلمان
کد خبر: 3697826
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

برگزاری دومین همایش شیعه‌پژوهی در آلمان

گروه بین‌الملل – دومین همایش شیعه‌پژوهی با عنوان «علم، اخلاق و هنر در دنیای تشیع با تمرکز بر مدینة النبی» مهرماه سال آینده در برلین برگزار می‌شود.

آماده//برگزاری دومین همایش شیعه‌پژوهی در آلمانبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس نخستین کتابخانه تخصصی شیعه در اروپا توسط پروفسور عبدالجواد فلاطوری، دومین همایش شیعه‌پژوهی با عنوان «علم، اخلاق و هنر در دنیای تشیع با تمرکز بر مدینة النبی» به دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود.

رابطه تشیع با مدینة النبی، حوزه علمی شیعی در مدینه طی قرون نخستین اسلامی،  رابطه ائمۀ شیعه با زائران، مجاوران و ساکنان مدینة النبی، انتقال تفکرات علمی، فلسفی، کلامی و فقهی از طریق زائران حرم نبوی، میراث هویتی شیعیان در مدینة النبی با تمرکز بر بقیع و هنر در میان شیعیان ساکن مدینة النبی: ادبیات و معماری از  محورهای مورد بررسی در همایش اعلام شده است.

دبیرخانه همایش خانه ایران در برلین(رایزنی فرهنگی ایران در آلمان) است و تاریخ برگزاری آن 27 و 28 مهرماه 97 خواهد بود.

از استادان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان دعوت شده است چکیده مقالات خود (حدود 300 کلمه) را در چارچوب محور‌های شش‌گانه همایش تا تاریخ 11 اردیبهشت 1397 (01.06.2018) به نشانی iranhaus@irankultur.com ارسال کنند.

مریم رجبی

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارمغان
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ - ۰۶:۲۴
0
0
می خواستم بدونم تمدیدنشده ارسال مقاله؟لطفابه این شماره پیامک بدید چون درموردکارکرد ایمیلم مطمین نیستم.
captcha