تمسک به سیره شهدا جایگزین برگزاری یادواره‌ها شود
کد خبر: 3699992
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

تمسک به سیره شهدا جایگزین برگزاری یادواره‌ها شود

گروه شهرستان‌ها- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأثیر برگزاری یادواره‌های شهدا در تربیت نسل جوان، گفت: باید از برگزاری مناسک و یادواره‌ها که به جای خود مهم و تأثیرگذار است، عبور کنیم و تمسک و توسل به سیره شهدا را در زندگی افراد جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امروز 23 اسفندماه در همایش علمی ـ پژوهشی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان گناباد که در تالار علامه بهلول گنابادی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه تنها مسیر تربیت جوانان در مسیر انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: تحقق این امر از طریق برگزاری یادواره‌ها و پیوند زندگی با سیره و زندگی شهدا امکان‌پذیر است.
وی با تأکید بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با گفتمان و سیره شهدا، گفت: امروز دشمن پس از چهار دهه مقابله در جبهه‌های مختلف، در قالب جنگ نرم، اهداف و ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دشمنان با شبهه‌افکنی در افکار جوانان، به دنبال تضعیف باورهای دینی و اعتقادی آن‌ها است، ادامه داد: باید برای واکسینه شدن نسل جوان در برابر تهاجم‌های مختلف دشمنان، بیشتر تلاش کنیم.
کاظمی با تشریح اهمیت و تاثیر برگزاری یادواره‌های شهدا در تربیت نسل جوان، ابراز کرد: باید از برگزاری مناسک و یادواره‌ها که به جای خود مهم و تأثیرگذار است، عبور کنیم و تمسک و توسل به سیره شهدا را در زندگی افراد جامعه نهادینه کنیم.
وی، سبک زندگی دینی را مورد تهاجم و آسیب جدی از طرف دشمن عنوان کرد و افزود: ساده‌زیستی، ولایت‌مداری، عبادت و خدمت بی‌منت به مردم از اساسی‌ترین مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اقتدار هر نظام و کشوری به یکی از مؤلفه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... وابسته است، اظهار کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از ابتدا تاکنون، مرهون وجود فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
کاظمی، وجود فرهنگ ایثار و شهادت را ضامن حفظ و بقای نظام اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان عنوان و ابراز کرد: برای قرار گرفتن در مسیر هدایت و سعادت، نیازمند پیوند و ارتباط با شهدا هستیم، چراکه تمسک به شهدا، در زندگی مادی و معنوی ما اثرگذار و اثربخش است.

captcha