کاهش آمار طلاق در لرستان/مشاوره‌های قبل از ازدواج مدنظر باشد
کد خبر: 3700163
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
خجسته‌پور مطرح کرد:

کاهش آمار طلاق در لرستان/مشاوره‌های قبل از ازدواج مدنظر باشد

گروه اجتماعی ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از کاهش یک درصدی طلاق نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: مشاوره‌های قبل از ازدواج راهبرد کاهش طلاق است

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان چهارشنبه، 23 اسفند در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اظهارکرد: قطعاً شیوه بیان آمار می‌تواند در راستای اهدافی باشد که در ارائه کننده آمار تاثیر دارد.
وی افزود: آماری که مجموعه ثبت احوال ارائه می‌دهد به‌صورت خام است، اما با چه شاخصه‌ای بیان شود دیگر نهادها، متخصصین و کارشناسان هستند که می‌توانند در این زمینه نظر بدهند.
خجسته‌پور با تاکید بر این‌که آمار را باید به سمت اصلاح و بهبود زندگی حرکت داد، تصریح کرد: از لحاظ فراوانی در 9 ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد تعداد طلاق‌ها کاهش پیدا کرده است.

مشاوره‌های قبل از ازدواج؛ راهبردی کاهش طلاق/کاهش بک درصدی طلاق در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه قطعاً آموزش در کاهش آمار طلاق تاثیرگذار است، تصریح کرد: دوره‌های مشاوره آموزش قبل از ازدواج و طلاق در میزان تفاهم‌ها افزایش یافته است، بنابراین بحث آموزش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید به فرموده مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های سالیانه که از طرف دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: با حساسیت‌هایی که در جامعه ایجاد شده و آموزش‌هایی که داده می‌شود در مسیر جلوگیری از رشد طلاق درست حرکت می‌کنیم.
خجسته‌پور به بررسی دلایل بالا رفتن سن ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: برای جلسات آتی در هر جلسه یک دستور کار خاص پیرامون یکی از آمارهای ازدواج، طلاق، ولادت و یا فوت مشخص شود که با کارشناسی از طرف دستگاه‌های ذیربط در این جلسه به ارائه راهکار بپردازیم.

انتهای پیام

captcha