کاهش 16 درصدی مراجعات پزشکی قانونی لرستان در بخش طلاق
کد خبر: 3700996
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

کاهش 16 درصدی مراجعات پزشکی قانونی لرستان در بخش طلاق

گروه اجتماعی ـ مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان این‌که طلاق یکی‌از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، اظهارکرد: مقایسه آماری این میزان پرونده در بازه زمانی یازده ماهه نخست امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که مراجعات به‌منظور طلاق در استان لرستان کاهش حدود 16 درصدی داشته است.

به گزارش ایکنا از لرستان، حمیدرضا نظیفی، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان شنبه، 26 اسفند در جمع خبرنگاران، گفت: طی یازده ماهه نخست سال‌جاری تعداد دو هزار و 610 نفر زن به‌منظور طلاق به مراکز پزشکی قانونی لرستان مراجعه کرده‌اند.
وی افزود: از این میزان پرونده، تعداد دو هزار و 10 مورد بررسی وضعیت بارداری و تعداد 455 مورد بررسی وضعیت بکارت بوده است.
نظیفی اضافه کرد: همچنین تعداد 145 مورد معاینات به‌منظور بررسی وضعیت بکارت و بارداری به‌طور هم‌زمان بوده است.
عضو شورای قضائی استان لرستان تاکید کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های آماری، همچنین طی یازده ماهه نخست سال گذشته نیز تعداد سه هزار و 97 زن به‌منظور طلاق به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه نموده‌اند که شامل بررسی دو هزار و 459 مورد بارداری و تعداد 638 مورد بررسی بکارت است.
نظیفی با بیان این‌که طلاق یکی‌از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، تاکید کرد: خوشبختانه مقایسه آماری این میزان پرونده در بازه زمانی یازده ماهه نخست امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که مراجعات به‌منظور طلاق در استان لرستان کاهش حدود 16 درصدی داشته است.
عضو شورای قضائی لرستان با اشاره به موارد ارجاع پرونده زنان به‌منظور طلاق به مراکز پزشکی قانونی، افزود: معاینات بكارت، بررسی بارداری و حاملگی جهت صدور حكم طلاق و گاهاً نیز بررسی ناباروری و نازایی که یکی‌از عوامل طلاق و پایان زندگی مشترک است، ازجمله مهم‌ترین موارد ارجاع این‌گونه پرونده‌ها به پزشکی قانونی است.
نظیفی با بیان این‌که طی یازده ماهه نخست امسال متاسفانه 600 مورد مراجعات طلاق قبل از آغاز زندگی مشترک و در دوران عقد رخ داده است، تاکید کرد: در خصوص راهكارهای پیشگیری از وقوع طلاق در بین زوج‌های جوان بایستی مشاوره قبل‌از ازدواج در كشور رواج یابد و در این مورد وظیفه روان‌شناسان است كه به تصحیح دیدگاه‌های غلط مردم در مورد ازدواج بپردازند و با ارائه راهکار با سنت‌ها و باورهای غلط در این زمینه مقابله كنند.
وی با تاكید بر انجام مراجعه زوجین به مشاوره‌های قبل‌از ازدواج، اضافه کرد: زوجین انجام مشاوره قبل‌از طلاق را به‌عنوان موضوعی اجباری برای جاری شدن صیغه طلاق می‌پندارند و این مشاوره زمانی انجام می‌شود که زوجین هیچ پُلی برای بازگشت به زندگی مشترک باقی نگذاشته‌اند.
عضو شورای قضائی استان لرستان با بیان این‌که مراجعات به منظور طلاق، آژیر و زنگ هشداری جدی برای جامعه محسوب می‌شود، تاکید کرد: طلاق‌هایی كه اتفاق می‌افتد پیامدهای نگران کننده‌ای به‌دنبال خواهد داشت و به‌معنای آن است كه ازدواج هم كمتر خواهد شد و همچنین طلاق‌ها باعث می‌شود كه جوانان از ازدواج هراس داشته باشند؛ جوانانی كه ازدواج كرده و طلاق گرفته‌اند به سختی راضی به ازدواج مجدد می‌شوند و در ارتباط‌های خود نیز این را به دیگر دوستان خود كه تا به حال ازدواج نكرده‌اند انتقال می‌دهند.

انتهای خبر

captcha