سومین حرم اهل بیت(ع) با اجرای 200 برنامه فرهنگی ـ مذهبی به استقبال نوروز و ایام‌البیض می‌رود
کد خبر: 3701087
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

سومین حرم اهل بیت(ع) با اجرای 200 برنامه فرهنگی ـ مذهبی به استقبال نوروز و ایام‌البیض می‌رود

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در تشریح برنامه‌های نوروزی این آستان از اجرای 200 برنامه فرهنگی ـ مذهبی خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در تشریح برنامه‌های نوروزی این آستان از اجرای 200 برنامه فرهنگی ـ مذهبی خبر داد و گفت: با بهره‌مندی از برنامه‌های تحویل سال و ایام نوروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ورود به سال نو زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در حال و هوایی معنوی و متبرک صورت می‌گیرد.
وی به تشریح برنامه‌های این آستان مقدس پرداخت و افزود: در ایام نوروز معاونت فرهنگی و امور زائرین حرم مقدس احمدی و محمدی(ع) نمایشگاه‌های حرم شناسی و حضرت‌شناسی را برای آشنایی عموم زائران و مجاوران با ابعاد زندگی حضرت احمدبن موسی(ع) طی سه نوبت در تمام اماکن متبرکه برگزار می‌کند.

برپایی عصر شعر احمدی(ع)
سلامی ادامه داد: همچنین دو جلسه مراسم عصر شعر احمدی در رواق دارالعباده و شبستان امام(ره)، مسابقات عکس، دلنوشته و بروشور با هدای جوایز ارزنده در فضای مجازی و مراکز مذهبی و چاپ و توزیع بروشور حرم‌شناسی و حضرت‌شناسی همراه با مسابقه در ذیل اهداف معرفی و تعمیق معارف اهل بیت و امین ولایت برای یام نوروز در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی و امور زائرین حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار كرد: چاپ و توزیع تقویم با تصویر حضرت احمدبن موسی(ع)، چاپ و توزیع نقشه شیراز مزین به زندگینامه حضرت شاهچراغ(ع)، سید میر محمد و شهید آیت‌الله دستغیب به همراه توزیع نمک و نبات متبرک در بین زائران و مسافران طی این ایام انجام خواهد شد.
وی با بیان اینكه برپایی سفره هفت سین و چیدمان تحویل سال با سن ویژه اجرای برنامه در آستان مقدس صورت خواهد گرفت،‌ گفت: علاوه بر آن نمایشگاه فرهنگی شامل محتوای قرآنی، احکام، مهدویت، آثار برگزیده جشنواره، معرفی تاریخچه حرم مطهر و فعالیت‌های آستان به همراه معرفی شهدای خطه فارس در صحن امام جواد (ع) در دستور کار است.

توزیع نرم‌افزار موبایلی معرفی حضرت شاهچراغ(ع)
اجرای نقالی زندگینامه حضرت احمد بن موسی (ع)، انتشار محتوای رسانه‌ای و نرم‌افزار موبایلی معرفی حضرت شاهچراغ(ع) از طریق بلوتوث، برگزار مراسم عقد ازدواج در سالن عقد پیوند آسمانی، قرائت دعای عهد و زیارت خاصه و دعای صباح بعد از نماز صبح، پخش کلیپ و اجرای برنامه زنده رادیویی، سخنرانی موضوعی توسط اساتید متعدد حوزه و دانشگاه، قرائت زیارت امین‌الله بعد از نماز عصر، سخنرانی‌های مذهبی بعد از نماز عشا ، قرائت مناجات خمسه عشر و قرائت ادعیه هفتگی از قبیل کمیل، ندبه، حدیث کساء، زیارت عاشورا و آل یاسین از دیگر برنامه‌های نوروزی بود كه سلامی از آن‌ها نام برد.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین به فرا رسیدن ایام معنوی اعتكاف نیز اشاره كرد و گفت: اعمال ام داوود در روز 13 فروردین و ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره خانواده، ازدواج، تحصیلی، برنامه ریزی درسی، کودک و نوجوان، بالینی و اجرای تست‌های هوش و سنجش شخصیت که در دو نوبت صبح و عصر توسط چهار مشاور مدنظر است از دیگر برنامه های قابل اشاره حرم برای نوروز است.
وی، برگزاری کارگاه‌های مرکز روانشناسی و مشاوره دینی حرم در موضوعاتی مانند توانایی تفکر انتقادی، ویژگی خانواده برتر در اسلام، توانایی تفکر خلاق، توان رویارویی با استرس‌ها، بهبود روابط همسران، توانایی آگاهی از خود، هوش هیجانی، توانایی حل مسئله، توانایی تصمیم‌گیری، توانایی رویارویی با هیجانات از قبیل غم، خشم و شادی در روزهای یکم تا دوازدهم فروردین‌ماه را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد.

پنجشنبه هر هفته توسل به قرآن و اهل بیت(ع) در صحن احمدی اجرا می‌شود
سلامی با بیان اینكه مدیریت اماکن و امور خدام نیز در همین ایام مراسم آیینی نقاره‌نوازی را طی روزهای غیر شهادت 20 دقیقه قبل از غروب در نقاره خانه حرم مطهر اجرا می‌كند، گفت: برگزاری مراسم آیینی سلام خادم بعد از ظهرها و مراسم آیینی توسل به قرآن و اهل بیت(ع) برای پنجشنبه‌ها ساعت 17:45 در صحن احمدی تدارک دیده شده است.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس شاهچراغ(ع) یادآور شد: برنامه‌های مراسم تحویل سال در حرم مقدس احمدی و محمدی(ع) از ساعت 16:40 دقیقه بعد از ظهر با تلاوت قرآن کریم توسط قاری بزرگوار مصطفی رادمهر آغاز شده پس از قرائت زیارت جامعه کبیره توسط حاج مهدی سروری از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی در ساعت شش بعد از ظهر سخنرانی خواهند کرد و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و قرائت دعای توسل، دعای تحویل سال نو قرائت خواهد شد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدحسین پدرپورواجارگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۵ - ۱۱:۲۷
0
0
برنامه خوبی بود موفق باشید
captcha