تجمع علمای الجزایر در اعتراض به فتوای جنجالی رهبر سلفی
کد خبر: 3701593
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

تجمع علمای الجزایر در اعتراض به فتوای جنجالی رهبر سلفی

گروه بین‌الملل - انجمن علمای مسلمان الجزایر در واکنش به فتوای رهبر سلفی این کشور مبنی بر اینکه گروه صوفیه و فعالان سیاسی الجزایر خارج از دایره مسلمانان اهل سنت هستند، خواستار برگزاری تجمع و عدم سکوت در مقابل فتوای این رهبر سلفی شد.

تجمع علمای الجزایر در اعتراض به فتوای جنجالی رهبر سلفی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ انجمن علمای مسلمان الجزایر که بزرگترین انجمن دینی این کشور به شمار می‌رود در بیانیه‌ای از علمای مسلمان این کشور خواست تا در مقابل فتوای جنجالی محمد علی فرکوس، رهبر سلفی این کشور سکوت نکرده و آنان را به برگزاری تجمع دعوت کرد.

محمد علی فرکوس، از رهبران سلفی الجزایر در فتوای خود شروطی را برای انتساب به «اهل سنت و جماعت» مطرح کرد و بر مبنای آن، گروه‌های صوفیه و فعالان سیاسی این کشور را خارج از دایره مسلمانان اهل سنت معرفی کرد.

وی با گمراهانه خواندن اندیشه‌های فرقه‌های مختلف اسلامی همچون صوفیه، مرجئه، خوارج، جهمیه، معتزله و اشاعره، جماعت اهل سنت را از این اندیشه‌ها خالی دانست.

این رهبر سلفی همچنین اهل سنت را گروهی معرفی کرد که اهتمام به تبلیغ دین اسلام داشته و تأکید کرد: فعالان سیاسی جایگاهی در میان اهل سنت ندارند.

انجمن علمای مسلمان الجزایر نیز در واکنش به فتوای این رهبر سلفی و با خطرناک خواندن مضمون آن، خواستار عدم سکوت در مقابل آتش‌افروزی این رهبر سلفی در میان امت مسلمان شد.

یادآور می‌شود در الجزایر که کشوری مسلمان‌نشین بوده و اسلام، دین رسمی آن است آمار دقیقی از پیروان سلفی‌گری در این کشور وجود ندارد اما بر اساس آمار رسانه‌های محلی، 20 مسجد در این کشور متعلق به گروه‌های سلفی است.

انتهای پیام

captcha