حمایت همه‌جانبه از نهضت حفظ جزء 30 قرآن
کد خبر: 3703040
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
محمدزاده خواستار شد:

حمایت همه‌جانبه از نهضت حفظ جزء 30 قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: امیدوارم در برنامه پنج‌‌ساله که سال نخست آن از 97 است، بتوانیم مقدار قابل توجهی از توصیه مقام معظم رهبری را که به نفع جامعه قرآنی خواهد بود، جامه عمل بپوشانیم و نیز همه نهادها در حمایت از نهضت حفظ جزء 30 کوشا باشند.

به گزارش ایکنا؛ محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در مراسم دیدار عیدانه جامعه قرآنی که روز گذشته، 14 فروردین 97 در محل ایکنا برگزار شد به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک سال نو ادامه داد: این جلسات علاوه بر اینکه سنت زیارت مؤمنین را در خود دارد به تصمیم‌سازی مسئولان و مدیران که فرصت خدمت‌گزاری برای آنها فراهم شده است، کمک می‌کند.
دبیر شورای معارف سیما ادامه داد: خاطرم هست که در مراسم سال گذشته به نکات مختلف و مؤثری برای ارتقای کیفی برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما اشاره شد که بلافاصله آن را برای عمق‌بخشی به برخی از برنامه‌ها و پاسخگویی به نیازها و سؤالات جوانان و نوجوانان در عرصه معارف قرآنی، در دستور کار قرار دادیم.
محمدزاده اضافه کرد: خواهشم از دوستان این است که به جهت فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن که حدود شش سال از آن گذشته است و تصمیمات ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم در اواخر سال 96، کارویژه در همه نهادهای قرآنی و فرهنگی برای حمایت از نهضت حفظ قرآن در سال 97، حفظ جزء سی‌ام قرآن را در دستور کار قرار دهند.
وی ادامه داد: رسانه ملی و شبکه قرآن و معارف سیما به کمک همه نهادها در مقاطع مختلفی در سال 97 چون ماه مبارک رمضان، تابستان با طرح بشارت 1452 و شش ماهه دوم با محوریت برخی از نهادها و سازمان‌های فرهنگی چون وزارت ارشاد، سازمان دارالقرآن الکریم و برخی از نهادهای دارای فراوانی جمعیت چون وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نهادهای لشکری موج عظیمی را آغاز کنیم در عین اینکه حفظ قرآن را منتقل و تبلیغ می‌کنیم، آموزه‌های نورانی این جزء مبارک، مقدمه‌ای برای علاقه‌مندی بیشتر نوجوانان و جوانان و دیگر اعضای خانواده برای ورود به عرصه حفظ بیشتر قرآن کریم باشد.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: ان شاءالله در برنامه پنج‌ساله که سال اول آن از سال 97 است، بتوانیم مقدار قابل توجهی از توصیه مقام معظم رهبری را که به نفع ما خواهد بود، جامه عمل بپوشانیم. خواهشم از همه نهادها این است که پس از تدارک برنامه‌ها، بتوانیم از نهایت ظرفیت دوستان استفاده کنیم.
انتهای پیام

captcha