جزئیات همایش «مطالعات نوین ادبی اعجاز قرآن» در اردن
کد خبر: 3703790
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

جزئیات همایش «مطالعات نوین ادبی اعجاز قرآن» در اردن

گروه بین‌الملل ـ همایش بین‌المللی «مطالعات نوین ادبی اعجاز قرآن» به میزبانی اردن و به همت دانشکده ادبیات عرب دانشگاه تکنولوژی «الطفیله» این کشور برگزار شد.

آغاز همایش «پژوهش‌های نوین در قرآن» در اردن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العرب الیوم؛ محمد خیرحورانی، رئیس دانشگاه «الطفیله» در افتتاحیه این همایش گفت: اساتید دانشگاه، رهبران فکری و راهنمایان دانشجویان هستند تا آنان را به حقیقت برسانند و قصص قرآنی مایه عبرت، تفکر و تثبیت نفوس است.

در این همایش سه روزه موضوعاتی همچون «ادبیات گفت‌وگو»، «تصویر زن در داستان‌های قرآنی»، «شخصیت‌سازی در قصص قرآن»، «مکان و نمادهای مکانی در داستان‌های قرآنی»، «نماد در داستان‌های قرآنی» و «قصص قرآنی در کتب تفسیری» مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

طه قیسی، استاد دانشگاه عراق نیز در سخنانی با اشاره به این که این همایش فرصتی برای گردهمایی دانشمندان و پژوهشگران است، تأکید کرد: دانشگاه‌های اردن در برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های علمی تلاش بسیاری دارد.

در مراسم افتتاحیه این همایش رئیس امور علمی، رئیس امور مالی و اداری، مدیران بخش‌های مختلف، اساتید و دانشجویان دانشگاه «الطفیله» حضور داشتند.

گفتنی است که در حاشیه این همایش، نشست‌های پژوهشی با موضوعات دینی، سیاسی و اجتماعی با حضور کارشناسان و اندیشمندان برگزار  شد.

انتهای پیام

captcha