گلچینی از وصیت‌نامه شهید رضا باجلان
کد خبر: 3705629
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

گلچینی از وصیت‌نامه شهید رضا باجلان

گروه اجتماعی ـ در گلچینی از وصیت‌نامه شهید رضا باجلان آمده است: «از خانواده عزیزم می‎خواهم که همیشه راه خدا را پی گیرند و نمازشان را فراموش نکنند و همچون کسانی باشند که جان‌شان را در راه دین و اسلام و خاک و وطن، نثار کنند».

گلچینی از وصیت‌نامه شهید رضا باجلان

به گزارش ایکنا از لرستان، شهید رضا باجلان در نهم شهریور سال 41 در شهرستان بروجرد از پدری به‌نام ماشاءالله و مادری به‌نام صغری متولد شد.تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد و به شغل سرایداری در آموزش و پرورش پرداخت و در 29 تیرماه سال 61 در قصرشیرین بر اثر اصابت ترکش به شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای بروجرد به خاک سپرده شد.
در گلچینی از وصیت‌نامه شهید رضا باجلان می‎خوانیم: «از خانواده عزیزم می‎خواهم که همیشه راه خدا را پی گیرند.از خواهرهایم و دامادهایم می‌خواهم که نمازشان را فراموش نکنند.همچون کسانی باشید که جان‌شان را در راه دین و اسلام و خاک و وطن، نثار کنند.اگر می‎خواهید روح من راحت شود باید با همدیگر دوستی کنید».

متن کامل وصیت‌نامه شهید رضا باجلان

در وصیت‌نامه شهید رضا باجلان آمده است: «خدمت محترم پدر عزیزم سلام عرض می‎کنم.خدمت زن پدر عزیزم که خود را به‌جای مادر در قلب من جا داد، خدمت برادر عزیزم سلام عرض می‌کنم، خدمت خواهرها، خواهرزاده‌ها، برادرزاده‌ها، دامادهایم و خاله‌هایم و خدمت همه فامیل سلام عرض می‌کنم.
خانواده عزیزم! از شما متشکرم که مرا به راه راست هدایت کردید.پدرجان و برادر و مادر و خواهرهای عزیزم! وصیت‌نامه من این است که برای شما می‌خوانم.
از خانواده عزیزم می‎خواهم که همیشه راه خدا را پی گیرند و از خواهرهایم و دامادهایم می‎خواهم که نمازشان را فراموش نکنند و همچون کسانی باشید که جان‌شان را در راه دین و اسلام و خاک و وطن، نثار کنند.
برادر و مادر! اگر می‎خواهید روح من راحت شود باید با همدیگر دوستی کنید.وقتی برادرت و پسرت جان خود را در راه دین و اسلام می‎دهد، نباید مادر و پسر با هم قهر باشند و همچنین باید با خاله‌هایم دوست شوی.
خوب! من یک دست رختخواب دارم و یک دوچرخه دارم آن‌ها را برایم پول کنید.رختخواب و دوچرخه روی هم می‎شود سه هزار تومان، برادر جان! پیش تو هم دو هزار و پانصد تومان دارم، روی هم می‎شود پنج هزار و پانصد تومان، پدر و برادر جان! هزار تومان به دایی‌ام می‎دهید.به خواهرم مهین هزار تومان چون به آن‌ها بدهکار بودم و همچنین برادر جان به خودت 700 تومان بدهکارم.خرج کفن و دفنم را پدرم می‎دهد و هر چیزی‌که از من باقی می‎ماند به آن‌هایی بدهید که محتاج هستند.پدرجان و برادر جان! مرا در بروجرد خاک کنید در هر مکانی باشد عیبی ندارد.دیگر نامه را طولانی نمی‎کنم، خدا کند که من شهید شوم و از این نامه استفاده شود».

انتهای پیام

captcha