3 هزار زوج لرستانی در انتظار وام ازدواج
کد خبر: 3706870
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
عزیزپور مطرح کرد:

3 هزار زوج لرستانی در انتظار وام ازدواج

گروه اجتماعی- مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از کاهش صف وام ازدواج از ۱۰ هزار زوج به سه هزار خبرداد و گفت: هم‌اکنون هزار زوج لرستانی در انتظار وام ازدواج هستند.

به گزارش ایکنا از لرستان، علی‌یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۹ فروردین در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان طی سال‌جاری که در استانداری استان برگزار شد، اظهارکرد: این جلسه با دستورجلسه تقسیم کار بین‌دستگاهی برای هفته جوان و سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) برگزار شده است و انتظار می‌رود دستگاه‌ها فعالیت بیشتری در حوزه جوانان و به‌ویژه در این هفته داشته باشند.
وی با تاکید بر هم‌افزایی دستگاه‌ها برای مشارکت در هفته جوان، عنوان کرد: گزارش دستگاه‌های اجرایی پیرامون فعالیت‌های حوزه جوانان توسط روسای دستگاه‌ها و ادارات عضو ستاد رصد شود.
عزیزپور با تقدیر از فعالیت مطلوب بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ازدواج، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته پرداخت وام ازدواج در استان روند رو به رشد و عالی داشته است، به‌طوری‌که مبلغ ۳۳۳ میلیارد تومان در سال ۹۵ پرداخت شد و استان در تراز استان های برتر کشور از حیث پرداخت تسهیلات ازدواج بود.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان افزود: سال گذشته پرداخت وام ازدواج به ۳۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید، تا جایی که صف وام ازدواج از ۱۰ هزار زوج به ۳ هزار رسیده است.
وی با بیان این‌که در ارزیابی بانک‌های کشور از حیث پرداخت تسهیلات ازدواج، بانک ملی لرستان در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است، تصریح کرد: بانک کشاورزی نیز رتبه چهارم کشور را کسب کرد، این در حالی‌است که در بین بانک‌های خصوصی، بانک انصار رتبه اول را کسب کرده است.

فعالیت ۲۰ سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه ورزش و جوانان لرستان

عزیزپور با اشاره به این‌که برخی زوج‌ها هم تضمین‌های بانکی لازم برای دریافت وام ازدواج را ندارند، به فعالیت ۲۰ سازمان‌ مردم‌نهاد در حوزه ورزش و جوانان لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در ارتباط با خانه جوان انتظار داریم مدیران در خانه جوان حضور داشته و با آنان ملاقات حضوری داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تاکید بر توزیع بسته‌های فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط دادگستری، عنوان کرد: گروه‌های موسیقی در جشنواره‌های هفته جوان توسط ارشاد اسلامی لرستان اعزام شوند و مراکز مشاوره بهزیستی در هفته جوان فعالیت رایگان داشته باشد، کمااینکه دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امورجوانان نیز جوانان نخبه را معرفی کنند تا در جشنواره روز جوان مورد تجلیل قرار گیرند.

انتهای پیام

captcha