18 بقعه متبركه شیراز نورباران جشن میلاد سه نور ولایت می‌شوند
کد خبر: 3706905
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
صفری گرائی:

18 بقعه متبركه شیراز نورباران جشن میلاد سه نور ولایت می‌شوند

گروه اجتماعی ـ همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه بقاع متبرکه شاخص و آستان مقدس امامزادگان شهر شیراز میزبان برگزاری جشن میلاد حضرت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) خواهند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز امروز، 29 فروردین‌ماه ضمن گرامیداشت فرارسیدن اعیاد شعبانیه از برگزاری جشن بزرگ سه نور ولایت و امامت در 18بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص شهر شیراز خبر داد.
وی افزود: مراسم جشن اعیاد شعبانیه در شهر شیراز در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاء الدین حسین(ع) از پنج‌شنبه، 30 فروردین تا شنبه، یکم اردیبهشت به‌مدت 3 شب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور استاد اخلاق آیت‌الله احدی از قم و قرائت دعای کمیل و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی برگزار می‌شود که همراه با اجرای گروه تواشیح شمیم حسینی خواهد بود.
صفری‌گرائی با بیان اینکه این مراسم جشن و سرور در محل حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) به‌مدت 3 شب از پنج‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالانواری و مداحی محمد زرین قلم و سعید شهریور برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم جشن و سرور محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی برگزار و ایستگاه صلواتی در محل حرم مطهر برپا می‌شود.
رئیس اوقاف ناحیه 3 شیراز با تصریح اینکه همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت ابالفضل العباس(ع) مراسم گرامیداشت حضرت سید تاج‌الدین غریب(ع) در محل این آستان مقدس برگزار می‌شود، گفت: مراسم گرامیداشت حضرت سیدتاج‌‌الدین غریب(ع) و اعیاد شعبانیه در روز شنبه، یکم اردیبهشت از ساعت ۱6 عصر و با حضور مداحان اهل بیت(ع) و برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور سید عباس هاشمی قاری بین‌المللی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه جشن اعیاد شعبانیه در محل بقعه متبرکه حضرت سیدنظام‌الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله در روز جمعه، 31 فروردین بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام میر و مولودی‌خوانی حاج خلیل نگهبان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم جشن و سرور همراه با برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز است.
صفری گرائی همچنین گفت: ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه در محل آستان مقدس قدمگاه حضرت ابالفضل العباس(ع) به‌مدت 3 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام تجرد و مداحی رحمان ستایش، آیت‌اللهی و بوشهری برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز بیان كرد: ویژه برنامه بزرگداشت حضرت اباالفضل العباس(ع) در روز شنبه از ساعت 17 عصر با حضور عاشقان این امام همام در محل این آستان مقدس اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دو آستان مقدس امامزادگان شمس‌الدین میر آخر(ع) و سید محمد(ع) قصردشت این مراسم در پنج‌شنبه و جمعه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور سخنرانان حجت‌الاسلام حسنی و حجت‌الاسلام دانش برگزار می‌شود، گفت: این مراسم جشن و سرور در محل امامزاده سیدمحمد(ع) پودنک در پنج شنبه همراه با قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام زارعی و مداحی غضنفری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: علاه بر این‌ها در محل امامزاده سیدمحمد(ع) صغاد از پنج‌شنبه به‌مدت 3 روز در صبح و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم جشن و شادی با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود كه با سخنرانی حجت‌الاسلام عاشوری همراه است.
صفری گرائی با بیان اینکه در مراسم جشن اعیاد شعبانیه در محل آستان مقدس امامزادگان سیدصادق(ع) مهدی آباد و سیدابوطالب(ع) دروازه سعدی، حجت الاسلام ستاره فر و حجت‌الاسلام روغنیان سخنرانی خواهد كرد، گفت: در آئینی باشکوه در محل امامزاده سیدحسین(ع) دروازه اصفهان مراسم جشن اعیاد شعبانیه ویژه بانوان از ساعت 17 عصر با حضور سخنران خانم صفری برگزار می‌شود.
وی گفت: همچنین در محل این آستان مقدس در پنج شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام موسوی سخنرانی كرده و با حضور مداح اهل بیت(ع) راسخ قدم نوای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در محل این آستان مقدس طنین‌انداز می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز همچنین ادامه داد: در محل آستان مقدس امامزادگان سیدحسن(ع) و سید ابوطالب(ع) واقع در وزیرآباد مراسم جشن و سرور میلاد سه نور کربلا همراه با برپایی ایستگاه صلواتی برگزار می‌شود.
صفری گرائی در پایان یادآور شد: این مراسم‌های جشن و سرور در بقاع متبرکه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شوند که با برپایی ایستگاه صلواتی، شیرینی و شربت میزبان عموم مردم خواهند بود.
انتهای پیام

captcha