تربیت حافظان و قاریان؛ از اولویت‌های ارتش/ نوای قرآن در تیپ 55 هوابرد شیراز طنین‌انداز شد
کد خبر: 3708859
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

تربیت حافظان و قاریان؛ از اولویت‌های ارتش/ نوای قرآن در تیپ 55 هوابرد شیراز طنین‌انداز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد شیراز تأكید كرد كه تربیت حافظان و قاریان و گسترش فرهنگ قرآنی از اولویت‌های ارتش جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایكنا از فارس، محفل نورانی و معنوی انس با قرآن امروز، 4 اردیبهشت‌ماه با حضور كاركنان پایور و وظیفه در مسجد امام حسین(ع) تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

در این مراسم روح‌بخش پس از تلاوت آیاتی از كلام‌الله مجید توسط تعدادی از قاریان تیپ 55 هوابرد و رضا كارگر از قاریان ممتاز استان فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس برهانی‌نسب، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد، تأكید كرد: تربیت حافظان و قاریان و گسترش فرهنگ قرآنی از اولویت‌های ارتش جمهوری اسلامی بوده تا در كنار آمادگی توان رزمی، كاركنان از جنبه معنوی و اعتقادی رشد یافته كه این دو امر در كنار یكدیگر موجب رشد و تعالی و نیل به امنیت و سلامت جامعه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات بارز و اوصاف اهل بیت(ع)، بندگی و عبودیت را از بارزترین صفات آن بزرگواران ذكر كرد و كاركنان را به تاسی از سیره آن گل های باغ نبوی دعوت كرد.

این مقام مسئول اظهار كرد: اگر در مورد شخصیت همه اهل بیت  و ائمه اطهار(ع) بررسی شود می‌بینیم كه  اوصاف فراوان مشتركی داشته‌اند و دلیل آن هم این است كه آن بزرگواران از نور واحدی هستند.

برهانی‌نسب در ادامه با بیان صفات و خصوصیات حضرت عباس(ع) گفت: حضرت اباالفضل العباس(ع) هیچگاه دست از حمایت امام حسین(ع) برنداشت و با وجود اینكه دستانش قطع و سر آن حضرت را از بدن جدا كردند اما علم حمایت از ولایت را همچنان برافراشته نگه داشت.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد در ادامه در خصوص كتاب آسمانی قرآن اظهار كرد: قرآن برنامه جامع زندگی فردی و اجتماعی انسان‌هاست كه خداوند برای سعادت و رستگاری بشر بر نبی مكرم اسلام (ص) نازل فرموده است و وظیفه همه ماست كه با تدبر در آیات كریمه قرآن، مبانی زندگی سعادتمندانه را یافته و زندگی خود را بر آن مبنا بنا كنیم و با عمل به این دستورات الهی، سعادت اجتماعی جامعه خود را نیز تضمین كنیم. اگر ما به قرآن عمل كردیم و مبنا در زندگی ما قرآن بود، توفیق هم یار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

captcha