ساخت مسکن مددجویان؛ راهبرد کمیته امداد لرستان/ ضرورت مشارکت خیرین
کد خبر: 3708920
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

ساخت مسکن مددجویان؛ راهبرد کمیته امداد لرستان/ ضرورت مشارکت خیرین

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد لرستان درباره نحوه بهره‌مندی خدمات مسکن مددجویی این نهاد، گفت: برای ساخت مسکن مددجویان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود، کمااینکه ساخت مسکن مددجویان راهبرد مجموعه امداد لرستان است.

به گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در جمع خبرنگاران، برنامه‌های اجرایی این نهاد در خصوص سرانه کمک به خرید و ساخت مسکن مددجویان شهری و روستایی را تا سقف ۳۵ میلیون تومان به‌صورت کمک بلاعوض و وام قرض‌الحسنه ذکر کرد.
وی به میزان سرانه کمک بلاعوض مسکن مددجویان مشمول دریافت این خدمات اشاره کرد و گفت: مددجویان ساکن مناطق شهری ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت و مددجویان ساکن در مناطق روستایی ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و پنج میلیون تومان استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت است.
محمدی‌فارسانی به شرایط عمومی و اختصاصی بهره‌مندی افراد تحت حمایت از این تسهیلات اشاره کرد و افزود: شرایط عمومی شامل افراد فاقد مسکن و مستأجر، مددجویان فاقد سرپناه، مددجویان دارای مسکن نامناسب و غیر مقام و شرایط اختصاصی شامل زنان سرپرست خانوار، افراد سالمند، خانوارهای دارای سرپرست زندانی نیازمند با محکومیت ۱۵ سال حبس و دارای عائله و خانوارهای دارای سرپرست بیمار و صعب‌العلاج در اولویت خدمات مسکن این نهاد قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: براساس برنامه ششم کمیته امداد و سیاست‌های ابلاغی مصوب هیئت‌امنا خدمات تأمین و ساخت مسکن مددجویان با استفاده از تسهیلات بلاعوض، وام‌های قرض‌الحسنه و مشارکت خیران و حامیان ایتام به‌صورت جدی در سال ۹۷ پیگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: توجه به مناطق محروم روستایی و حاشیه‌نشین شهری در تخصیص اعتبارات از سیاست‌های تأمین مسکن این نهاد است.
محمدی فارسانی به بهره‌مندی از ظرفیت مسکن مهر در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: اولویت این نهاد در تهیه مسکن مددجویان استفاده از مسکن مهر برای مددجویان ساکن در مناطق شهری است.
مدیرکل کمیته امداد نداشتن مسکن، مستأجر بودن و مسکن نامناسب را دلایل مهم عدم موفقیت برنامه‌های فقرزدایی این نهاد دانست و افزود: در برنامه‌های توانمندسازی مددجویان در سال ۹۷ راهبرد این نهاد توجه جدی به تأمین و کمک به ساخت مسکن است.
وی با بیان این‌که وضعیت معیشتی مددجویان تحت حمایت فاقد مسکن به نحوی است که قادر به تهیه مسکن نمی‌باشند گفت: این نهاد آمادگی دارد تا نسبت به فراهم نمودن مشارکت خیران و نیکوکاران در تأمین مسکن نیازمندان اقدام نماید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۵۰ مسکن شهری و روستایی بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث و تحویل مددجویان این نهاد شده است.

 

انتهای پیام

captcha