كاركرد دروازه قرآن احیا می‌شود/ زمان دقیق اتمام مرمت كامل بنا مشخص نیست
کد خبر: 3709180
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
میرزاوند:

كاركرد دروازه قرآن احیا می‌شود/ زمان دقیق اتمام مرمت كامل بنا مشخص نیست

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از احیای كاركرد قدیمی بنای تاریخی دروازه قرآن خبر داد.

جهان‌بخش میرزاوند، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با تأكید بر اینكه بنا داریم تا كاركرد بنای تاریخی دروازه قرآن را احیا كنیم، گفت: در گذشته قرآن هفده‌من در این بنای تاریخی نگه‌داری می‌شد كه مسافران هنگام ورود و خروج از شیراز از زیر قرآن عبور كنند لذا ما نیز بنا داریم بعد از انجام مرمت‌ داخلی، قرآنی نیز در این بنا قرار داده تا كاركرد قدیمی این بنای تاریخی احیا شود.
وی با یادآوری اینكه مرمت دروازه قرآن در 3 فاز اجرا می‌شود، افزود: فاز نخست مربوط به استحكام‌سازی بنا بود و فاز دوم نیز مربوط به محیط بیرونی آن بود كه هر دو این فاز در سال گذشته انجام شد.

مرمت دروازه قرآن گام به گام با نظارت كارشناسان میراث فرهنگی انجام می‌شود
میرزاوند با بیان اینكه مرمت داخلی این بنا نیز از خردادماه امسال آغاز خواهد شد، گفت: مرمت سازه‌های این بنای تاریخ گام‌به گام توسط كارشناسان میراث فرهنگی كنترل می‌شود و مطابق پروتكل مدنظر آن‌ها انجام می‌شود.

كیفیت را فدای سرعت نمی‌كنیم
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با تأكید بر اینكه ما نمی‌خواهیم كیفیت را فدای سرعت كنیم، گفت: تلاش می‌كنیم تا بنای دروازه قرآن را با حداكثر كیفیت مرمت كنیم البته مرمت بیرونی بنا یكسری كارهای كمی دارد كه سعی می‌كنیم آن را در اسرع وقت انجام دهیم.
وی یادآور شد: در این راستا ما نمی‌توانیم زمان دقیق اتمام كار مرمت كامل دروازه قرآن را بیان كنیم اما حداكثر تلاش خود را در این راه انجام خواهیم داد.
انتهای پیام

captcha