نشست «آ.سه.آن» در سنگاپور بدون حضور رهبر میانمار
کد خبر: 3709514
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

نشست «آ.سه.آن» در سنگاپور بدون حضور رهبر میانمار

گروه بین‌الملل ــ نشست آ.سه.آن (ASEAN) در سنگاپور فردا (شنبه) در حالی آغاز می‌شود که رهبر میانمار در آن حضور نخواهد داشت.

 نشست «آ.سه.آن (ASEAN)» در سنگاپور بدون حضور رهبر میانمار

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الأفق نیوز؛ «وین می‌اینت» رئیس جمهور میانمار در نشست سالانه «آ.سه.آن (ASEAN)» در سنگاپور که فردا شنبه آغاز به کار خواهد کرد به جای «آنگ سان سوچی» رهبر این کشور، شرکت می‌کند.

رهبر میانمار در سال 1991م برنده جایزه صلح نوبل شد اما اکنون به دلیل بحران در ایالت «راخین» در کشورش که منجر به فرار حدود 700 هزار مسلمان روهینگیایی از طریق مرزهای بنگلادش شده از سوی منتقدان به شدت تحت فشار است.

پیشتر ده‌ها تن از برندگان جایزه صلح نوبل به دلیل سرکوب خونین اقلیت مسلمان در میانمار «آنگ سان سوچی» رهبر این کشور را متهم به کوتاهی در جلوگیری از کشتار مسلمانان کرده بودند و خواستار بازپس‌گیری جایزه صلح نوبا از رهبر میانمار شده بودند.

یادآور می‌شود، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری «آ.سه.آن (ASEAN)» شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی است که در سال 1967 ابتدا با مشارکت 5 دولت تاسیس شد و در حال حاضر 10 دولت عضو این اتحادیه هستند.

انتهای پیام

captcha