ایران پیشگام در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان
کد خبر: 3709620
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
نفر سوم مسابقات قرآن در رشته حفظ روشندلان عنوان کرد:

ایران پیشگام در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان

گروه بین‌الملل ــ محمد السعید عبدالغنی القمیری، حافظ مصری و نفر سوم مسابقات قرآن روشندلان، ایران را پیشگام برگزاری مسابقات قرآنی ویژه نابینایان خواند.

 ایران پیشگام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن برای نابینایان

 محمد السعید عبدالغنی القمیری، نماینده مصر در رشته حفظ قرآن ویژه نابینایان در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: از جمهوری اسلامی ایران و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات، متشکرم. این مسابقات قابل ستایش و در نوع خود ممتاز است؛ زیرا معمولا در مسابقات بین‌المللی افراد نابینا با سایر شرکت‌کنندگان در مسابقه شرکت می‌کنند یا حتی اصلا از نابینایان دعوت نمی‌شود، اما در مسابقات ایران بخش نابینایان مجزا بود و امیدوارم که باقی کشورها از این اقدام ایران در برگزاری مسابقات الگو و تأثیر بگیرند.

وی درباره نوع برخورد جامعه مصری با نابینایان تأکید کرد: در مصر توجه و احترام و محبت خاصی برای نابینایان قائل هستند، به طوری که ما اصلا شکاف و فاصله‌ای بین خود و جامعه احساس نمی‌کنیم. همچنین در الازهر برای نابینایان، روش‌های آموزشی خاصی وجود دارد.

این حافظ 34 ساله مصری درباره فعالیت‌های قرآنی‌اش گفت: در 13 سالگی قرآن را حفظ کردم و از وجود استادان برجسته‌ای در زمینه قرآن برخوردار بودم که در امر آموزش قرآن بسیار صبور و مشوق ما بودند. من در حال حاضر امام جماعت مسجد هستم و در مکتب‌خانه خودم که در جوار مسجد است به تدریس قرآن مشغولم.

وی درباره تأثیر قرآن در زندگی‌اش اظهار کرد: اینکه توانسته‌ام در محضر اساتید بزرگ قرآنی باشم و بتوانم قرآن را تدریس کنم همه از برکات قرآن است و بعد از حفظ قرآن این موقعیت‌ها برایم فراهم شد.

ایران پیشگام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن برای نابینایان

نماینده مصر در رشته حفظ در خصوص تأثیر این مسابقات در جهان اسلام گفت: این مسابقات در اتحاد مسلمانان مؤثر است. جوانانی که از کشورهای مختلف در این مسابقات شرکت می‌کنند، وقتی به کشورشان بازمی‌گردند، هر کدام سفیر صلح هستند و جامعه تحت تأثیر آن‌ها و به آن‌ها گوش می‌دهد؛ به خصوص اینکه این شرکت‌کنندگان همه از نخبگان قرآنی هستند.

وی در پایان گفت: آرزو دارم که همه جوانان مسلمان به قرآن روی بیاورند. زندگی زیر سایه قرآن بسیار زیبا است و ای کاش که مسلمانان فرزندانشان را با قرآن پرورش دهند.

انتهای پیام

captcha