اجرای نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات/ تحلیل‌ کارشناسان از نوآوری‌ها/ تشویق‌ بی‌امان دانشجویان
کد خبر: 3710006
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
گزارش ایکنا از روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان /

اجرای نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات/ تحلیل‌ کارشناسان از نوآوری‌ها/ تشویق‌ بی‌امان دانشجویان

گروه مسابقات ــ در دومین روز از برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شاهد اجرای دو نماینده کشورمان در این مسابقات در مرحله مقدماتی بودیم. همچنین در این روز کارشناسان قرآنی به تحلیل شیوه جدید و ابداعی در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در حالی از صبح روز هشتم اردیبهشت‌ماه در مرکز پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی آغاز شد که در نوبت صبح 13 متسابق از کشورهای مختلف در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم بر روی جایگاه حضور یافته و به سوالات هیئت داوران پاسخ دادند.
در نوبت صبح علاوه بر احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و نیز عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، شاهد حضور برخی از مسئولان استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی از جمله حجت‌الاسلام مهدی شجاع، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی، مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی حرم مطهر رضوی و ... بودیم.

اجرای نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات / تحلیل های کارشناسان از ابداع در برگزاری / تشویق های بی امان دانشجویان از تلاوت شورانگیز «حمید شاکرنژاد»
همچنین در نوبت بعدازظهر نیز 14 قاری حافظ کل قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند. از نکات جالب این نوبت، اجرای مهدی غلام‌نژاد و مجتبی فردفانی، نماینده‌های کشورمان در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم بود. اجرای این دو، هیجان مسابقات در روز پایانی مرحله مقدماتی را به اوج رساند و اجراهای سطح بالای آنها در بالاتر رفتن این هیجان نیز بی‌تأثیر نبود.
مجتبی فردفانی، حافظ کل قرآن و نفر اول سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و مهدی غلام‌نژاده، دارنده چندین رتبه بین‌المللی از جمله رتبه دوم مسابقات روسیه و کویت است. همین موضوع باعث شده تا مسابقات امسال از سطح بالایی برخوردار باشد.
در نوبت بعدازظهر نیز همچون نوبت صبح شاهد حضور برخی از مسئولان استانی و از جمله مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی در سالن مسابقات بودیم.

اجرای نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات / تحلیل های کارشناسان از ابداع در برگزاری / تشویق های بی امان دانشجویان از تلاوت شورانگیز «حمید شاکرنژاد»
در این نوبت و با توجه به اینکه نوبت اجرای هر دو نماینده ایران فرارسیده بود، تعدادی از قاریان و حافظان ممتاز و شناخته شده کشورمان که عمدتاً ساکن مشهد هستند نیز در سالن مسابقات حضور یافتند تا به لحاظ روحی به تقویت نمایندگان کشورمان بپردازند. «مختار دهقان» نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از جمله این چهره‌ها بود.
در فاصله زمانی بین دو نوبت صبح و بعدازظهر، حاضران در این مسابقات در مرکز بازی‌های محل برگزاری مسابقات حضور یافته و برای لحظاتی حضور در مسابقات را فراموش کردند. رقابت تیم‌های دو نفره کشورها با یکدیگر در بازی‌هایی همچون «بدمینتون»، «فوتبال دستی» و «پلی استیشن» و رجزخوانی آنها با همدیگر لحظات و تصاویر زیبایی را رقم زد.

اجرای نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات / تحلیل های کارشناسان از ابداع در برگزاری / تشویق های بی امان دانشجویان از تلاوت شورانگیز «حمید شاکرنژاد»
با توجه به اینکه مهم‌ترین بحث حاشیه‌ای مسابقات، تغییرات صورت گرفته در این دوره است، در دومین روز از برگزاری مسابقات همچون روزهای گذشته و پیش از آغاز رقابت‌ها شاهد اظهارنظرهای مختلفی از جانب کارشناسان امر در مورد شیوه جدید برگزاری مسابقات بودیم.
احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه به مقایسه مسابقات امسال با اولین دوره آن که 12 سال قبل به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، پرداخت و رشد چشم‌گیر آن در ششمین دوره را یادآور شد.
همچنین رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ که در مراسم افتتاحیه مسابقات به عنوان مهمان در سالن حضور داشت، نیز طی اظهار نظری، ورود جهاد دانشگاهی به ابداع و ابتکار در برگزاری مسابقات را در راستای بیانات مقام معظم رهبری که فرموده بودند جهاد دانشگاهی به دنبال کارهای وزین و ویژه باشد، عنوان کرد.
محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران نیز جرأت و جسارت ورود به عرصه‌های جدید را اولین گام موفقیت عنوان کرده و اظهار نظر در مورد موفق بودن این شیوه از برگزاری مسابقات را به تحلیل‌های بعد از برگزاری رقابت‌ها موکول کرد.
پایان روز دوم مسابقات که روز پایانی بخش مقدماتی نیز بود، سالن شاهد تلاوت زیبا و شنیدنی «حمید شاکرنژاد» قاری بین‌المللی کشورمان بود که قاریان و حافظان دانشجو را در سالن «شیخ طبرسی» به وجد آورد و برای لحظاتی سالن مملو از هیاهوی تشویق‌های دانشجویان بود.
یادآور می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان طی روزهای پایانی شعبان و اوایل ماه مبارک رمضان از طریق شبکه‌های تلویزیونی داخلی و برون‌مرزی به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

captcha