میانه‌روی اسلامی راه‌حل مشکلات جهان است
کد خبر: 3710698
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
رئیس شورای حکمای مسلمان در دیدار با رئیس جمهور اندونزی مطرح کرد:

میانه‌روی اسلامی راه‌حل مشکلات جهان است

گروه بین‌الملل ــ دکتر «احمد الطیب» شیخ الأزهر امروز (دوشنبه) در دیدار با رئیس جمهور اندونزی میانه‌روی اسلامی را راه‌حل مشکلات جهان دانست.

 میانه‌روی اسلامی راه حل تمام مشکلات جهان است

به گزارش ایکنا به نقل از سایت اینترنتی روزنامه الدستور مصر؛ دکتر«احمد الطیب» شیخ الأزهر و رئیس «شورای حکمای مسلمان» اعلام کرد که دانشگاه الأزهر نماد میانه‌روی در اسلام است و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گسترش گروه‌های تروریستی دارد.

شیخ الأزهر که به تازگی به اندونزی سفر کرده‌است، امروز به همراه هیأتی از دانشگاه الأزهر مصر در قصر ریاست جمهوری در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با رئیس جمهور این کشور دیدار داشت. دکتر«احمد الطیب» در این دیدار تأکید کرد: میانه‌روی اسلامی راه‌حل مشکلات جهان است.

وی در این دیدار خاطرنشان کرد: شورای حکمای مسلمان تلاش زیادی برای تقویت و انتشار فرهنگ اسلام در تمامی جوامع دارد و تأکید کرد: اندونزی با تنوع فرهنگی و دینی خود نمونه بارزی از میانه‌روی و همزیستی مسالمت‌آمیز در اسلام است. و در ادامه افزود: من به دانشجویان اندونزیایی که در «الأزهر» درس می‌خوانند افتخار می‌کنم.

طبق اعلام دانشگاه «الأزهر» بعد از دیدار دوجانبه بین شیخ الأزهر و رئیس جمهور اندونزی، یک نشست بزرگ بین مسئولان اندونزیایی و هیأت مصری برگزار شد که به بحث و بررسی در مورد چالش‌های پیش‌روی جهان اسلام به ویژه دخالت‌های نظامی، مشکلات پناهجویان و مسأله فلسطین و قدس اختصاص داشت.

انتهای پیام

captcha