شبهات عقیدتی جوانان زدوده شود
کد خبر: 3711368
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
آیت‌الله دستغیب:

شبهات عقیدتی جوانان زدوده شود

گروه معارف ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خواستار شبهه‌زدایی عقیدتی جوانان شد و تأكید كرد كه حوزه‌های علمیه به این مسئله توجه داشته باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژكام، امام جمعه جهرم گفت: رشته تخصصی کلام، زیربنا و پایه تمام مسائل دیگر در دین اسلام و سایر ادیان آسمانی است.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت 25 رشته تخصصی در حوزه‌های علوم دینی و اعتقادی، افزود: رشته تخصصی کلام، زیربنا و پایه تمام مسائل دیگر در دین اسلام و سایر ادیان آسمانی است و تدریس آن در حوزه‌های علمیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شبهات عقیدتی جوانان باید زدوده شود
وی با بیان اینکه توجه به تحکیم عقاید انسان‌ها بسیار مهم است، گفت: باید شبهات عقیدتی خصوصاً برای جوان‌ها زدوده شود و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز یادآور شد كه حوزه علمیه جهرم به اهم مسائل توجه کامل دارد و امید است این توجه در آینده بیشتر هم شود.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز اظهار كرد: درس کلام از این جهت که با فلسفه مطرح می‌شود جزو علوم محبوب است و از شبهاتی که احیاناً مطرح می‌شود مبراست و در علم کلام هیچگونه بحثی نیست و از لحاظ روان بودن و شفاف بودن هم مباحث بسیار خوبی است که اگر کسی با علاقه و شوق انتخاب می کند به این دلیل است که نسبت به مسائل دیگر، انتخاب اهم و زیربنا است.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان فارس در اردیبهشت ماه 87 گفت: مُعظم لَه در همین مباحث عملی در جلسه‌ای که با علما و روحانیت مشرف بودیم تأکید داشتند که اگر چنین کلاس‌ها و جلساتی در شیراز برگزار شود کار بسیار خوبی است و البته مقدمات آن باید فراهم شود.

فلسفه را باید در محضر قرآن و اهل بیت(ع) آموخت
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: بیان بسیار شیوایی از ایشان بود که اگر فلسفه وجود اهل بیت(ع) از جایگاه خودش از محلی که باید قرار داشته باشد صادر شود نه تنها برداشت ما از کلامشان ضرری ندارد و مشمول آن برحذر داشتن علمای آخرالزمان از فلسفه و تصوف نبوده بلکه امری ضروری و قطعی است.
وی اضافه كرد: اما وقتی فلسفه تحت تأثیر امور بیگانگان از متون دینی ما قرار بگیرد و بیگانه از قرآن، بیگانه از روایات، بیگانه از عقل سلیم و بیگانه از مرز و حدود تبیین شده توسط بزرگان دین ما و فلاسفه اسلامی دارای تخصص و احاطه کامل نسبت به حکمت الهی و متعالی باشد، آنگاه اینچنین فلسفه‌ای به بیراهه می‌رود.

امروز به ادعای عرفان و معرفت برخی مسیرهای انحرافی می‌روند
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همانطور که در تصوف هم به ادعای اینکه عرفان و معرفت را دنبال می‌کنند، در عصر ما هم شاهد آن هستید که چگونه مسیرهای انحرافی باز می‌شود و چه اشکالاتی بر آن وارد است؛ چه فلسفه و چه عرفان اگر از اهل آن صادر شود یک تقدیر است و علمی بسیار موثر و مفید است و چنانچه از غیر اهلش صادر شود یعنی از کسانی که زمینه منحرف شدن در آنها است برای آنها عواقب بسیار سوئی خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین روزهای ماه شعبان گفت: یکی از توصیه‌هایی که بزرگان ما فرمودند، تاکید بر مداومت نسبت به مناجات و صلوات شعبانیه است که از امام سجاد(ع) نقل شده که محتوایی متعالی دارد و بسیار ارزشمند است. اگر به اوایل این دعا توجه کنیم دستورالعمل عجیبی در همین مباحث عقلی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد و اگر برنامه‌ها طبق همین باشد راه ما می‌تواند در امنیت کامل از وساوس شیطانی قرار داشته باشد.
آیت‌الله دستغیب تأكید كرد: اگر کسی از این بزرگواران پیشی بگیرد مارق است و اگر عقب بماند زاهق است و باید ملحق و همراه باشد؛ امیدواریم دعایی که در اواخر صلوات شعبانیه است در حق همه ما مستجاب شود و خداوند ما را یاری دهد تا در این ماه شعبان المعظم از سنت رسول‌الله(ص) به طور کامل تاسی بجوییم.
انتهای پیام

captcha