معرفی شهید شاهمراد نقدی در کتاب «شجاع نبرد»
کد خبر: 3712421
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

معرفی شهید شاهمراد نقدی در کتاب «شجاع نبرد»

گروه فرهنگی ـ کتاب «شجاع نبرد» مجموعه‌ای از خاطرات و زندگی‌نامه شهید شاهمراد نقدی است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به چاپ رسیده است.

به گزارش ایکنا از لرستان، کتاب «شجاع نبرد» روایت‌گر خاطرات و زندگی‌نامه شهید شاهمراد نقدی است که به قلم امین کیانی و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گردآوری و تدوین و در سال ۱۳۹۵ توسط انتشارات «پراکنده» به چاپ رسیده است.
تعداد صفحات مکتوب کتاب ۲۷۷ صفحه است و تصاویری از شهید و هم‌رزمانش در صفحات پایانی، زینت بخش این کتاب است.
در بخشی از این کتاب آمده است: «به نقدی خبر دادیم که پس فردا می‌آییم پاوه. ساعت هفت صبح، از سنندج به همراه سرگرد نیاکان رکن دو تیپ و سرگرد ابراهیمی مسئول عملیات لشکر، با یک آهو بیابان به‌سمت «پاوه» حرکت کردیم.
از سنندج به کامیاران رفتیم و از آن‌جا به روان‌سر بعد هم به پاوه. حدود ساعت یک و نیم بود، به قرارگاه گردان ۱۳۹ لشکر ۸۴ پیاده خرم‌آباد در حوالی پاوه رسیدیم.سرگرد نقدی همراه چند نفر دیگر جلو آمدند، سلام و احوال‌پرسی کردیم. در همین برخورد، از او خوشم آمد. یک احترام نظامی محکم داد. افسر ورزیده‌ای بود و برخوردش خیلی خوب. داخل سنگر رفتیم و نماز را خواندیم، ناهار را آوردند، چلو مرغ بود. نقدی گفت: جناب سرهنگ! خیال‌تان راحت، این‌جا هر غذایی را که ما بخوریم؛ همون رو هم سربازان می‌خورن و از این بابت هیچ فرقی بین بچه‌های گردان نیست. بعد از ناهار، نقدی به‌صورت شفاهی گزارشی از منطقه داد و عملکرد گردانش را جسورانه تشریح کرد. نکته جالب حرف‌هایش این بود که صادقانه حرف می‌زد و دنبال بزرگ‌نمایی نبود. همان‌طور که نقاط قوت گردانش را می‌گفت؛ از گفتن نقاط ضعف گردانش هم ابایی نداشت.
ساعت حدود سه بعدازظهر بود و هوا هم عالی و آفتابی. با دو تا جیپ همراه نقدی و چند نفر از عوامل گردان، از پاوه به سمت نوسود حرکت کردیم.

نگاهی به زندگی‌نامه شهید نقدی

شهید شاهمراد نقدی سال ۱۳۲۹ در خرم‌آباد به دنیا آمد. پس‌از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشکده افسری شد. سال ۱۳۵۸ وارد تیپ مستقل ۸۴ شد و در سمت فرمانده گروهان سوم گردان ۱۳۹ مأموریت‌های خویش را آغاز کرد و پس‌از خلق رشادت‌های فراوان در سال‌های آغازین جنگ تحمیلی، در عملیات فتح‌المبین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نگاهی به کتاب «طعم روشن ستاره‌ها»

کتاب «طعم روشن ستاره‌ها» روایت‌گر اشعار ویژه کودکان در حوزه دفاع مقدس است، که با استفاده از زبان و اندیشه کودکانه، آن‌ها را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کند.
این کتاب توسط انتشارات «پیام ایثار» در سال ۱۳۹۳ با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به چاپ رسیده است.
اشعار این کتاب ویژه گروه سنی کودکان است که فاطمه عمادی با استفاده از زبان و اندیشه کودکانه، آن‌ها را با موضوع دفاع مقدس سروده است.
مهتاب دیناروند به‌عنوان تصویرگر، تصاویر زیبایی که مرتبط با درون‌مایه اشعار است را در لابه‌لای صفحات کتاب، از خود به یادگار گذاشته است.
یادآور می‏‌شود، حدود ۴۵ کتاب در حوزه شعر و ادبیات دفاع مقدس ویژه کودکان در استان لرستان منتشر شده است که بیان‌گر رشادت، دلاوری، شهادت و همچنین پیام‌آور ایستادگی در راه وطن برای کودکان است.

انتهای پیام

captcha