توزیع 12 هزار بسته سبد کالایی در بین مددجویان کمیته امداد
کد خبر: 3714315
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
به مناسبت ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

توزیع 12 هزار بسته سبد کالایی در بین مددجویان کمیته امداد

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: 12 هزار بسته سبد کالایی بین 12 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد توزیع خواهد شد.

به مناسبت ماه رمضان؛ توزیع 12 هزار بسته سبد کالایی در بین مددجویان کمیته امداد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، صبح امروز 24 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان با بیان اینکه حدود 185 هزار خانواده در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: 123 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ماهیانه کمک معیشت نیز دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه 62 هزار خانواده نیز خدمات دیگری از کمیته امداد امام خمینی(ره) به غیر از کمک معیشت دریافت می‌کنند، ادامه داد: رویکرد امسال کمیته امداد با توجه به تعیین شعار سال توسط رهبری، توانمندی سازی با رویکرد اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی است.
آسوده با اشاره به شعار سال 97، افزود: تمام سعی ما بر این است که افراد توانمند خانواده‌های تحت پوشش شناسایی شده تا فرصت کارآفرینی در اختیار آنان قرار گیرد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کمیته امداد تمام خریدهای خود را از همین کسب وکارهای ایجاد شد خریداری خواهد کرد، ابراز کرد: به تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نیز پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت بنیه اقتصادی از کسب و کارهای محرومان تحت پوشش کمیته استفاده می‌کنند.
برگزاری هفته اشتغال و کارآفرینی بعد از ماه مبارک رمضان
وی با بیان اینکه به جای بازارچه رمضان، بعد از این ماه مبارک، برنامه‌های هفته اشتغال و کارآفرینی را در شهرستان‌ها ایجاد می‌کنیم، گفت: 10 شهرستان استان خراسان رضوی برای اولین بار برنامه هفته اشتغال برگزار خواهد کرد.
آسوده با بیان اینکه با برگزاری هفته اشتغال می‌توانیم از کسب و کارهای داخلی حمایت کنیم، تصریح کرد: علاوه بر حمایت از کسب و کارهای داخلی، نخبگان نیز می‌توانند نسبت به توانمندی محرومان در حوزه اقتصادی آشنایی پیدا کنند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه هدف از برگزاری هفته اشتغال ارائه الگوی طرح کسب و کار با سرمایه اندک است، ادامه داد: هنوز هم می‌شود با بیست هزار تومان نیز کار ایجاد کرد.
تأمین هزار و 200 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال 96
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود هزار و 200 واحد مسکن روستایی و شهری برای خانواده‌های تحت پوشش تأمین کرده‌ایم، عنوان کرد: امسال نیز امیدواریم با فضل الهی و کمک مردم این رقم را به صد درصد افزایش دهیم، که در این صورت نیز 10 سال طول خواهد کشید تا تمامی خانواده‌های تحت پوشش دارای مسکن شوند.
شبکه‌سازی کسب و کار یکی از اهداف کمیته امداد در سال جاری
آسوده با بیان اینکه یکی از اهدافی که کمیته امداد برای سال جاری در دستور کار قرار داده، شبکه‌سازی کسب و کار است، اظهار کرد: کارآفرینانی که بتوانند زنجیره کسب و کار را از ابتدا تا انتها ایجاد کنند، کمیته آمادگی اعطای وامی با سقف 20 میلیون تومان به آنان را دارد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان توزیع سبد کالا، توزیع غذای گرم، اجرای طرح اکرام و افطاری را در دستور کار داریم، عنوان کرد: امسال با کمک مردم امیدواریم حداقل یک وعده غذای گرم به خانواده‌های تحت پوشش برسانیم.
وی با بیان اینکه این یک وعده غذای گرم به آن معنا نیست که محرومان گرسنه‌اند، بلکه این حرکت نشان دهنده مهربانی و عطوفت مردم نسبت به یکدیگر است، ابراز کرد: 12 هزار بسته سبد کالایی به 12 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد توزیع خواهد شد.
جذب چهار هزار حامی در طرح اکرام
آسوده با تأکید بر اینکه در طرح اکرام نیز نزدیک به چهار هزار حامی را جذب خواهیم کرد، ابراز کرد: سفره افطار نیز برای 40 هزارنفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان گسترده خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته در حوزه استفاده از ظرفیت مردم و نیکوکاران رشد داشته‌ایم، ادامه داد: علاوه بر سبد کالایی و سفره‌های افطار، برنامه‌های فرهنگی در طرح اکرام اجرایی خواهد شد، همچنین برای کودکان روزه اولی نیز برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.
400 نفر از مددجویان کمیته امداد روزانه در ماه مبارک رمضان مهمان حرم مطهر رضوی هستند
وی با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی نیز در ماه مبارک رمضان روزانه 400 نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته را در حرم مطهر رضوی افطاری خواهد داد، ابراز کرد: 95 درصد از تسهیلات بانکی در زمینه اشتغال در سال 96 به محرومان استان پرداخت شده است.
ایجاد 10 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد
آسوده با بیان اینکه حدود هفت هزار و 748 طرح اشتغال از محل تسهیلات بانکی در خراسان رضوی ایجاد شده است، گفت: 10 هزار فرصت شغلی نیز از این طرح اجرایی شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه شش هزار خانواده در سال گذشته از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند، عنوان کرد: 25 هزار خانواده در حال حاضر استعداد شغل دارند که باید برآنان ایجاد شغل شود.
وی با تأکید بر اینکه طرح پایدارسازی مشاغل امسال تقویت خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح کیفیت بخشی، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی وارتقای دانش کسب و کار مشاغل مدنظر همه ما است.
آسوده با تأکید بر اینکه کمیته امداد نقش توانمندسازی وامیدبخشی به محرومان را دارد، ادامه داد: کمیته امداد با این حرکت همبستگی اجتماعی را بالا می‌برد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه 42 درصد از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی، شهری و 58 درصد از آنان روستایی هستند، اظهار کرد: در پی افزایش پرداخت‌های الکترونیکی هستیم و باید کم کم پرداخت‌های فیزیکی را حذف کنیم.
ماه رمضان بهانه‌ای برای مهربانی، شعار ماه مبارک رمضان
وی با اشاره به اینکه شعار امسال کمیته امداد در ماه رمضان «ماه رمضان بهانه‌ای برای مهربانی» است، ادامه داد: در حوزه بین‌المللی هیچ‌ کمکی به غیر از کمک‌های مردمی به خارج از کشور ارسال نمی‌شود.
آسوده با اشاره به اینکه 11 هزار و 900 یتیم زیر 18 سال تحت پوشش کمیته امداد هستند، ابراز کرد: 41 هزار حامی و 9 هزار و 325 نفر در طرح محسنین و 17 هزار حامی در طرح محسنین در حال حاضر حضور دارند.
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند وجوهات خود را برای کمک به محرومان به شماره حساب 0105224406000 بانک ملی و یا شماره کارت مجازی 6037991899511111 ارسال کنند.
همچنین علاقه‌مندان که خواهان واریز وجه در طرح اطعام هستند با کد 29624 و در طرح اکرام 34753 می‌توانند وجوهات خود را به شماره حساب بانک ملی واریز کنند.
انتهای پیام

captcha