نواخته شدن «بانگ مقاومت و پیروزی» هم‌زمان با سوم خرداد در لرستان
کد خبر: 3715605
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

نواخته شدن «بانگ مقاومت و پیروزی» هم‌زمان با سوم خرداد در لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت سوم خرداد گفت: بانگ مقاومت و پیروزی در ساعت یازده صبح روز سوم خرداد در سطح شهر توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین کلیه نهادها و دستگاه‌های دولتی به‌صورت همزمان به صدا در می‌آید.

نوا

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در لرستان جمعه، 28 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، در رابطه با برنامه‌های ویژه بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، حماسه سوم خرداد را برجسته‌ترین و سخت‌ترین مقطع دفاع مقدس و عمر انقلاب دانست و اظهارکرد: برجستگی حماسه سوم خرداد به‌منظور اثربخشی بر پایداری نظام جمهوری اسلامی و حضور تجهیزات و نیروهای دشمن و غلبه بر این سخت‌افزار ازجمله سخت‌ترین موارد دوران دفاع مقدس است.
وی به آیه «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ» اشاره کرد و گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر واقعه‌ای بود که با حضور جانانه و عارفانه مردم به فرمان امام و پیروی از ولایت و الهام از الطاف الهی و روح بلند و عرفانی حضرت امام خمینی(ره) رقم خورد و دست خدا از آستین مردم بیرون آمد.
دبیرستاد بزرگداشت سوم خرداد در لرستان به اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق اشاره کرد و اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس در حالی طراحی شد که دشمن 35 تا 36 هزار نیروی نظامی برای حفظ خرمشهر وارد کرده بود تا بتواند با در اختیار داشتن این خطه از سرزمین‌مان، در چانه‌زنی‌های سیاسی ما را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کند.
وی گفت: با وجودی‌که 1450 تانک مدرن روز به‌ویژه تانک‌های T72 امروزی، در اختیار ماشین جنگی عراق بود، ما با تکیه بر باورهای الهی و اعتماد به حضرت امام و بصیرت مردم یک قدرت فوق‌العاده در مردم ایجاد شد؛ که پیروزی در عملیات بیت‌المقدس را در پی داشت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان عنوان کرد: شکست دشمن در عملیات بیت‌المقدس دستاوردها و درس عبرت‌هایی برای دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی در پی داشت.

فاصله انداختن بین مردم و نظام؛ مهم‌ترین هدف دشمن

ناصرپور با بیان این‌که دشمن به قدرت جمهوری اسلامی که همان قدرت مردم است پی برد، افزود: دشمن در تلاش بود تا بین مردم و نظام فاصله بیاندازد، زیرا زمانی‌که باورها و اعتقادات مردم و اعتماد مردم به نظام ضعیف شود، فکر جوانان با تبلیغات مسموم منحرف می‌شود و جوانان از این ارزش‌ها فاصله می‌گیرند، همین فاصله گرفتن از ارزش‌ها زمینه‌ای برای از بین رفتن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
دبیرستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر با تأکید بر این‌که دشمن می‌خواهد ریشه حیات معنوی و ریشه قدرت این نظام را که حماسه‌ها آفریدند خشک شود، گفت: دلخوش کردن به دشمن باعث کاهش تدریجی ارزش‌ها می‌شود و باید در تمامی مقاطع تاریخ مواظب فعالیت‌های پنهان و آشکار دشمنان انقلاب اسلامی باشیم.
وی در ادامه به برنامه‌های ستاد بزرگداشت سوم خرداد اشاره کرد و افزود: بانگ مقاومت و پیروزی درساعت یازده صبح روز سوم خرداد در سطح شهر توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین کلیه نهادها و دستگاه‌های دولتی به‌صورت همزمان به صدا در می‌آید.
وی به آذین‌بندی و تبلیغات محیطی معابرعمومی توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: سرکشی از خانواده معظم شهدای آزادسازی خرمشهر و عملیات حاج‌عمران و مدافعین حرم با مدیریت بنیاد شهید وامورایثارگران در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان عنوان کرد: سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه چهارم خرداد از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس است که توسط ستاد سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
وی به برگزاری ايستگاه‌های ادبی وقصه‌گویی و نقاشی در مراكز فرهنگی، هنری كانون پرورش فكری در سطح استان اشاره کرد و افزود: از خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در نهادها و دستگاه‌های دولتی توسط همان سازمان تجلیل می‌شود.
دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی عمومی و مسابقات ورزشی با همکاری سازمان ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.
ناصرپور با تاکید بر دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تصریح کرد: فضاسازی رسانه‌ای و مصاحبه با فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس توسط سازمان صدا وسیما انجام می‌شود.

برگزاری دعای کمیل با حضور پیشکسوتان عملیات حاج‌عمران و بیت‌المقدس

وی به برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی به میزبانی لشکرپیاده 84 اشاره کرد و گفت: دعای کمیل باحضور پیشکسوتان جهاد و شهادت عملیات حاج‌عمران و بیت‌المقدس با صرف افطاری، با مدیریت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و مشارکت کلیه دستگاه‌های عضوستاد برگزار می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به برگزاری برنامه زیارت عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: غباروبی مزارشهدا باعنوان «میثاق با شهیدان» در ساعت 8 صبح سوم خرداد توسط بنیاد شهید وامورایثارگران و همراهی شهرداری و نیروهای مسلح همراه با موزیک توسط لشکر پیاده 84 انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha