15 شهریور؛ زمان برپايی جشنواره «جبرئیل امین»/ كرمانشاه هم صاحب مدرسه شبانه‌روزی حفظ شد
کد خبر: 3715742
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
شهسوار به ایكنا خبر داد:‌

15 شهریور؛ زمان برپايی جشنواره «جبرئیل امین»/ كرمانشاه هم صاحب مدرسه شبانه‌روزی حفظ شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون طرح و برنامه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از انتخاب نام جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن این مؤسسه به نام «جبرئیل امین» خبر داد و گفت: این جشنواره در 15 شهریورماه امسال و در شهرستان استهبان برگزار خواهد شد.

15 شهریور؛ زمان برپايی «جبرئیل امین» بیت‌الاحزان/ تعداد مدارس شبانه‌روزی حفظ به 13 مدرسه رسید

مهدی شهسوار، معاون طرح و برنامه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایكنا از فارس، از انتخاب نام جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن این مؤسسه كه همه ساله در شهریورماه انجام می‌شود، خبر داد و گفت: ما هر ساله جشن فارغ‌التحفیظی حافظان كل قرآنی كه در مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن این مؤسسه موفق به حفظ كل قرآن می‌شدند،‌ را برگزار می‌كنیم اما تاكنون نامی برای آن انتخاب نكرده بودیم.
وی افزود: در این راستا جلسات ستاد برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كریم برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم فراخوانی برای انتخاب نام این جشنواره اعلام كنیم كه این مسئله نیز از طریق ایكنا رسانه‌ای شد.

«جبرئیل امین»؛ نام انتخاب شده برای جشنواره‌های تجلیل از حافظان كل قرآن
شهسوار ادامه داد: بعد از دریافت اسامی پیشنهادی، مجدداً جلسه‌ای تشكیل دادیم و در آن اسامی ارسال شده را بررسی كرده و در نهایت نام «جبرئیل امین» را به عنوان نام جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن این مؤسسه انتخاب كردیم.
مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، زمان برگزاری این جشنواره را در سال جاری را 15 شهریورماه امسال و مكان آن را شهرستان استهبان اعلام كرد و گفت: در این جشنواره قریب 250 تا 300 حافظ كل قرآنی كه طی یكسال گذشته موفق در مدارس تخصصی ما موفق به حفظ كل قرآن كریم شده‌اند، تجلیل خواهند شد.

تربیت قریب 2 هزار حافظ كل قرآن
وی یادآور شد: با احتساب حافظان كل قرآنی كه امسال فارغ‌التحفیظ می‌شوند، قریب 2 هزار حافظ كل قرآن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان تربیت شده‌اند.

فعالیت 13 مدرسه در 8 استان
شهسوار با بیان اینكه هم‌اكنون 13 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم در 8 استان كشور در حال پذیرش قرآن‌آموزان علاقه‌مند به حفظ كل قرآن كریم هستند، گفت: از میان این مدارس، یك مدرسه مختص بانوان است كه در شهرستان استهبان واقع شده است.
معاون طرح و برنامه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اظهار كرد: 5 مدرسه شبانه‌روزی در استان فارس شامل شهرستان‌های یك مدرسه شیراز، یك مدرسه صحرارود فسا، 3 مدرسه در شهرستان استهبان، یك مدرسه در مشهد مقدس، یك مدرسه بیرجند، یك مدرسه در تهران، یك مدرسه در شهر مقدس قم، یك مدرسه در بروجرد لرستان، یك مدرسه در ملایر همدان و یك مدرسه در آبادان خوزستان هم‌اكنون مشغول به فعالیت هستند.

كرمانشاه هم صاحب مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن شد
وی همچنین گفت: مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم نیز امسال در كرمانشاه با همكاری اداره امور قرآنی سازمان اوقاف راه‌اندازی شد كه در حال ثبت‌نام از قرآن‌آموزان است.
انتهای پیام

captcha