جمع‌آوری ۶ میلیارد تومان زکات طی سال ۹۶ در استان مرکزی
کد خبر: 3716149
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

جمع‌آوری ۶ میلیارد تومان زکات طی سال ۹۶ در استان مرکزی

گروه معارف - مدیر کل کمیته امداد گفت: زکات مهم‌ترین رکن اقتصادی اسلام است و در همین راستا مردم استان مرکزی طی سال گذشته ۶ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

جمع‌آوری 6 میلیارد تومان زکات طی سال 96 در استان مرکزیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد نشست مشترک کمیته امداد استان مرکزی با سازمان جهاد کشاورزی به‌ منظور بررسی و برنامه‌ریزی تشویق و ترغیب مردم به پرداخت زکات در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد که در این جلسه قنبر موسی‌نژاد مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی و دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه زکات مهم‌ترین رکن اقتصادی اسلام است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی باید این فریضه بزرگ را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی طی سال گذشته 6 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند، گفت: یکی از شاخص‌های دین‌داری پرداخت زکات است، میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال 96 به نسبت سال گذشته در استان رشد 100 درصدی داشته و به نسبت رتبه قبل کشوری هفت رتبه ترقی داشته است.
موسی‌نژاد بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری زکات را مهم‌ترین منشور مسئولان در امر زکات عنوان کرد و با اشاره به پیام معظم له در این همایش گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب همه مسئولان و دستگاه‌ها وظیفه‌دارند در احیای فریضه واجب زکات در حد توان تلاش کنند.
وی ضمن تشکر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در ترویج واجب الهی زکات گفت: تشکیل شورای زکات در سازمان جهاد کشاورزی اقدامی مناسب در ترویج این واجب الهی است و امیدوارم سایر دستگاه‌ها نیز به تشکیل این شورا اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تشکیل شوراهای زکات در روستاها را از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری عنوان کرد و گفت: این شورا از امام جماعت، دهیار، بخشدار و معتمدان روستایی تشکیل و زکات جمع‌آوری‌شده با نظارت این شورا در همان مناطق روستایی توزیع می‌شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه دبیرخانه مرکزی شورای زکات استان در کمیته امداد استان مستقر شده و همچنین در تمامی شهرستان‌ها علاوه بر حضور مبلّغ زکات، شورای زکات شهرستان‌ها نیز به ریاست امام‌جمعه و دبیری کمیته امداد هر شهرستان در حال فعالیت است؛ خواستار بهره‌گیری از مبلغان سازمان جهاد کشاورزی در تبلیغ زکات و اعطای بسته‌های تشویقی توسط این سازمان به کشاورزان زکات‌پرداز شد.
حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز با بیان اینکه نزول آیات فراوان قرآن درباره زکات نشانگر نگاه ژرف اسلام در این زمینه است، گفت: پرداخت زکات موجب رفع محرومیت در جامعه، نزول رحمت الهی، تطهیر مال و تزکیه نفس می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت نقش محوری تبلیغات در ترویج زکات گفت: برای تبلیغات در این واجب الهی باید از تمامی دستگاه‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کرد.
وی برگزاری همایش و جلسات با مؤدیان زکات را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: موضوع زکات در استان مرکزی برای مؤدیان زکات آن‌طور که شایسته است فرهنگ‌سازی نشده، درحالی‌که زکات در جامعه باید به‌ صورت دغدغه و تعهد اقتصادی مطرح شود و برگزاری همایشی با حضور زکات پردازان به همین منظور انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha