هرکه با قرآن باشد بر حق است
کد خبر: 3716263
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
در تفسیر سوره زمر مطرح شد؛

هرکه با قرآن باشد بر حق است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان عبادت و بندگی خالصانه را وظیفه ما در مقابل خداوند ذکر کرد و ادامه داد: خداوند و قرآن حق است و هر کسی‌که با قرآن باشد بر حق است پس ما انسان‌ها باید بندگی خالصانه خداوند را بر جای آوریم.

یکی بودن نزول دفعی و تدریجی قرآن

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، شامگاه یک‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت در جلسه تفسیر قرآن‌کریم که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: آیه دوم سوره زمر با مضمون «إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ فَاعْبُدِ اللَّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّينَ» به نزول دفعی و تدریجی کلام‌الله مجید اشاره دارد.
وی به ابعاد محکم و نفود‌ناپذیر بودن قرآن و نویسنده قرآن اشاره کرد و با گریزی به آیه اول سوره مبارکه «زمر»، گفت: صفات عزیز بودن و حکیم بودن خداوند در قرآن متجلی شده است.
آیت‌الله میرعمادی به شرایط و انواع نزول قرآن کریم اشاره کرد و با بیان اینکه واژه «أَنْزَلْنَا» در آیه دوم سوره زمر به انواع نزول قرآن که همانا قرآن نزول دفعی و نزول تدریجی قرآن است اشاره دارد، عنوان کرد: قرآن‌کریم به انواع و مناسبت‌های مختلف آیه و سوره بر قلب پیامبر نازل شد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، لیالی قدر را موعد نزول دفعی و یک‌باره قرآن بر قلب پیامبر اکرم(ص) برشمرد و گفت: شب قدر بود و قرآن به یک‌باره بر پیامبر نازل شد، این در حالی‌است که قرآن علاوه‌بر نزول دفعی، در طول ۲۳ سال رسالت نبوت پیامبر به‌طور تدریجی نیز نازل شده است.‌
امام جمعه خرم‌آباد به تکرار واژه کتاب در آیات اول و دوم سوره زمر اشاره کرد و افزود: تکرار واژه کتاب در این دو آیه به‌خاطر آن است که خداوند می‌فرماید کتابی که تدریجی نازل شده با کتابی که یک دفعه نازل شده یکی است.
این مفسر قرآن‌کریم به عدم وجود باطل در قرآن‌کریم اشاره و گفت: قرآن‌کریم که امروز در قالب یک کتاب در دسترس ماست به حق فرستاده شده است زیرا نزول آن توسط خداوند متعال است.
وی با بیان این مطلب که و هر کسی‌که با قرآن باشد بر حق است، تصریح کرد: قرآن کتابی است که لباس حق بر تن داشته، سراسر حق بوده و باطل در آن جای ندارد.
آیت‌الله میرعمادی عبادت و بندگی خالصانه را وظیفه ما در مقابل خداوند ذکر کرد و ادامه داد: خداوند و قرآن حق است، پس ما انسان‌ها باید بندگی خالصانه خداوند را بر جای آوریم.

هر چیزی غیر از خدا، هیچ و پوچ است

امام جمعه خرم‌آباد در تفسیر «لَهُ الدِّينَ» در آیه دوم سوره زمر، عنوان کرد: هر چیزی غیر از خدا هیچ و پوچ است، این در حالی است که عبادت فقط برای خداست.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که در عالم هستی غیر خدا وجود ندارد، عنوان کرد: عبادت برای خداست و هر چیزی که در عالم وجود دارد آینه و جلوه خداوند متعال است.

انتهای پیام

captcha