بهره‌مندی بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ مددجوی استان مرکزی از خدمات مشاوره
کد خبر: 3716732
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

بهره‌مندی بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ مددجوی استان مرکزی از خدمات مشاوره

گروه اجتماعی - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از مشاوره‌های فردی و گروهی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد رضا شایسته‌جو معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی بابیان اینکه مهم‌ترین رسالت کمیته امداد خدمت‌رسانی به محرومان است، گفت: حوزه پذیرش و مددکاری به‌عنوان پل ارتباطی بین کمیته امداد و مراجعه‌کنندگان است و مددکاران خانواده با بهره‌گیری از دانش و مهارت، مددجویان را پذیرش و نسبت به رسیدگی درخواست و رفع مشکلات و نیازهای اساسی آن‌ها اقدام می‌کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان برای حرکت به سمت توانمندی، نیازمند مشاوره تخصصی هستند تا بتوانند با مدیریت مناسب فکری و عملی، سبک زندگی خود را تغییر داده و در مسیر موفقیت قرار گیرند، گفت: طی سال گذشته بیش از 6 هزار و 900 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از مشاوره‌های فردی و گروهی بهره‌مند شدند.
وی افزود: این مددجویان از مشاوره‌های تخصصی در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند.
شایسته‌جو با اشاره به اینکه ارائه خدمات برحسب اولویت‌بندی و نیاز مددجویان و با رویکرد توانمندسازی انجام می‌شود، گفت: طی سال گذشته بیش از 65 هزار نفر در سطح شهرستان‌های استان مرکزی به کمیته امداد مراجعه و از خدمات این نهاد بهره‌مند شدند.
وی افزود از این تعداد 53 هزار و 122 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته و 12 هزار و 711 نفر از افراد غیر‌تحت‌‌حمایت بوده‌اند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی در پایان با بیان اینکه درخواست کمک برای خرید مسکن، وام، کمک موردی، جهیزیه و تحت حمایت قرار گرفتن از دلایل مراجعت افراد به کمیته امداد استان بوده است، گفت: بیشترین تعداد درخواست مددجویان درزمینه درمان، کمک نقدی، دریافت وام کارگشایی و بیشترین تعداد درخواست غیر‌مددجویان در زمینه تحت حمایت قرار گرفتن، دریافت وام اشتغال و کمک نقدی بوده است.
انتهای پیام

captcha