اجرای 3700 ویژه برنامه بزرگداشت حماسه سوم خرداد در فارس/ برپایی محافل قرآنی در تمام رده‌های نیروهای مسلح
کد خبر: 3716826
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
گرامی خبر داد:

اجرای 3700 ویژه برنامه بزرگداشت حماسه سوم خرداد در فارس/ برپایی محافل قرآنی در تمام رده‌های نیروهای مسلح

گروه اجتماعی ـ مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از اجرای بیش از 3 هزار و 700 برنامه جهت بزرگداشت حماسه سوم خرداد و روز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.

اجرای 3700 ویژه برنامه بزرگداشت حماسه سوم خرداد در فارس/ برپایی محافل قرآنی در تمام رده‌های نیروهای مسلح

به گزارش ایكنا از فارس، حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، اول خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز حماسه 3 خردادماه گفت: بعد از اشغال خرمشهر، با درایت و فرماندهی امام و وحدت میان نیروهای مسلح و عملیات‌های مقدماتی پی در پی زمینه‌های انجام عملیات بیت‌المقدس فراهم شد.
وی با یادآوری اینكه عملیات بیت‌المقدس از 10 اردیبهشت‌ماه سال 61 آغاز شد و در نهایت در سوم خردادماه همان سال به پیروزی رسید، افزود: در این عملیات نیروهای مسلح اعم از سپاه، هوانیروز، ارتش و غیره نقش‌آفرینی كردند.
گرامی با بیان اینكه عراقی‌ها در هنگام اشغال خرمشهر بر دیوارهای آن نوشته بودند كه آمده‌ایم تا بمانیم، گفت: در این شعار دادن‌ها تنها به توان نظامی نیروهای مسلح ما توجه كرده بودند ولی به نقش امام راحل به عنوان رهبر و فرمانده كل قوا و مردم توجه نكرده بودند، لذا شاهد بودیم كه نقش رهبری و مردم همراه با سازماندهی و به كارگیری نیروهای مسلح باعث شد كه خرمشهری كه مملو از حضور مسلح عراق آزاد شود و در راستای این آزادی نزدیك به 19 هزار نفر از نیروهای دشمن اسیر شوند.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: این رقم عدد كمی نیست آن هم از یك شهر و یك منطقه و افراد آن هم مبتدی نبودند بلكه همگی آموزش دیده و با تجهیزات مكفی بودند اما با طرح‌ریزی خوب عملیات و اقدامات به موقع نیروی هوایی و هوانیروز و حضور به موقع نیروهایی كه از محورهای زمینی و عبور از كارون كار را دنبال كردند باعث به محاصره درآمدن دشمن شد و این پیروزی بزرگ به دست آمد و نهایتاً منجر به جمله معروف امام كه فرمودند خرمشهر را خدا آزاد كرد.
وی با بیان اینكه در این راستا روز 3 خردادماه به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گرفت، گفت: مقاومت همه جانبه مردم و همراهی خوب و پیروزی بزرگی كه به دست آمد و باعث شد كه به دنبال آن عملیات‌های متعدد رزمندگان و بازپس‌گیری مناطقی كه به دست دشمن افتاده بود، صورت گرفته و نهایتاً دشمن را در خاك خودشان تعقیب كردند مانند عملیات والفجر 8 كه منجر به تصرف شهر فاو شد.
گرامی با بیان اینكه از چهارشنبه دوم خردادماه، نامگذاری برای بزرگداشت روز آزادسازی خرمشهر انجام شده سات، گفت: این روز به نام «درس‌ها و عبرت‌ها از حماسه سوم خردادماه؛ حماسه‌سازان و فخرآفرینیان» نامگذاری شده است و در آن تبیین دستاوردها از عملیات بیت‌المقدس و توجه به حماسه فرزندان انقلاب اسلامی و بازخوانی عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس و غیره صورت می‌گیرد.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: روز دوم به نام روز «روز مقاومت، ایثار و پیروزی، پیشكسوتان، فرماندهان و شهیدان» نامگذاری شده است و در آن توجه به اهداف و نتایج حاصل از این پیروزی بزرگ و دست یافتن به خواسته‌های عزتمدارانه در حفظ استقلال و كیان ایران اسلامی مدنظر قرار می‌گیرد.
وی گفت: روز سوم مصادف با روز چهارم خرداد به نام روز «مقاومت و پایداری دزفول؛ ولایت‌مداری و معنویت پشت جبهه‌ها» نامگذاری شده است كه در آن توجه به نقش ولایت و رهبری در پیروزی حماسه سوم خرداد و پرداختن به حضور مردم در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها در مقابله با دشمن انجام می‌شود.
گرامی از اجرای بیش از 3 هزار و 700 برنامه در سطح استان فارس به‌مناسبت گرامیداشت روز سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل برپایی محافل انس با قرآن متعدد است چرا كه در ایام بهار قرآن یعنی ماه رمضان رار گرفته‌ایم لذا محافل انس با قرآن متعددی در رده‌های مختلف نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، ادارات و نهادهای مختلف در سراسر استان فارس برگزار می‌شوند.
این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری اینكه صبحگاه مشترك امسال با محوریت ارتش جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه روز پنج‌شنبه، 3 خردادماه به‌صورت محوری در شیراز برگزار خواهد شد.
گلباران قبور شهدا، سركشی از خانواده‌های شهدا، نكوداشت پیشكسوتان جهاد و شهادت در استان فارس از جمله برنامه‌هایی بود كه گرامی از آن‌ها نام برد و گفت: همایش پیشكسوتان ایثار و شهادت در روز جمعه، 4 خردادماه در تالار فرهنگیان برگزار خواهد شد.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینكه در این استان 250 هزار ایثارگر اعم از شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند، گفت:‌ این عدد بیانگر این است كه استان فارس یك استان پیشرو چه در عرصه شكل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی چه مقابله با ضد انقلاب در استان كردستان و قبل از شروع جنگ و غیره داشته است.
وی با تصریح اینكه بیش از 22 یگان رزمی و پشیتبانی در رده‌های مختلف در دوران دفاع مقدس از استان فارس حضور داشته‌آند، گفت: ما جزو استان‌هایی بوده و هستیم كه در آن مقطع دو لشكر عملیاتی از سپاه، لشكر 19 فجر و لشكر 33 المهدی در عملیات‌ها و سخت‌ترین مناطق خط شكنی و حماسه‌آفرینی كردند لذا نكوداشت پیشكسوتان با توجه به شرایط سنی كه قالب رزمندگان سن بالای 50 سال دارند یك ضرورت است تا به عنوان الگوهای ماندگار در مقابل نسل سوم و حتی چهارم انقلاب معرفی شوند.
گرامی در بخش پایانی سخنان خود با تأكید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه كه یك ضرورت است، گفت: با توجه به خوی استكباری آمریكا و هم‌پیمانان و استعمارگران و ایادی در منطقه و اتفاقات و گفتمانی كه امروز شاهد هستیم و تهدیداتی كه از جانب دشمن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی شاهد هستیم می‌طلبد كه ما با تقویت این فرهنگ و آمادگی همه جانبه و توجه به گفتمان ولایت و رهبری در جهت تكریم وهمراهی مردم از این توطئه‌ها و دسیسه‌ها و جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره كه بسیار سخت هستند و در برخی مواقع از جنگ نظامی، ‌هم سخت‌تر هستند، با سربلندی بیرون آییم.
انتهای پیام

captcha