طبق آیات قرآن عدم اطاعت از ولی، شكست را به دنبال دارد/ در مقاومت برخلاف مذاكرات، نتیجه گرفتیم
کد خبر: 3717333
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
آیت‌الله دژكام:

طبق آیات قرآن عدم اطاعت از ولی، شكست را به دنبال دارد/ در مقاومت برخلاف مذاكرات، نتیجه گرفتیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن برشمردن آیاتی از قرآن كریم بر این نكته تأكید كرد كه یكی از دستورات الهی همین است كه باید مطیع ولی امر خود باشیم در غیر این صورت حتماً شكست می‌خوریم.

طبق آیات قرآن عدم اطاعت از ولی، شكست را به دنبال دارد/ در مقاومت نتیجه گرفتیم

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 3 خردادماه در دومین محفل انس با قرآن ایام رمضان سپاه فجر فارس كه با حضور رده‌ها و یگان‌های مختلف در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، به فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره كرد و گفت: روزهای بسیار سخت را در عین حال تاریخ‌سازی بر ملت ما گذشت و ما بالاخره در سوم خرداد سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس شاهد آزادسازی خرمشهر و بازپس‌گیری این شهر عزیز از دشمنان بعثی بودیم.

سالروز فتح خرمشهر، روز عید است
وی افزود: روز فتح خرمشهر، روز عید است، چنانی كه روز فتح بدر برای همه ما در طول تاریخ اسلام روز عید و سرور به نعمت الهی بوده و هست.
آیت‌الله دژكام ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات بیت‌المقدس گفت: این شهدا همان‌هایی بودند كه دل امام(ره) را شاد كردند و سر ملت ایران در مقابل همه دشمنان بلند كه ایران و ایرانی از روزی كه زیر پرچم قرآن و اسلام آمده است،‌ ذلت را به خود نمی‌پذیرد.
امام جمعه شیراز در ادامه به آیات 121 تا 123 سوره آل عمران اشاره كرد و گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید ای پیامبر ما! به یاد بیاور وقتی كه حركت كردی از خانه و محل استقرار خود كه مدینه بود به سوی میدان جنگ كه در اینجا منظور میدان جنگ احد است.
وی ادامه داد: خداوند به پیامبر می‌فرماید یادت بیاید روزی كه به این صحنه احد رفتی و برای این‌ها آرایش جنگی معین كردی. در آن جنگ پیامبر مكرم اسلام(ص) پشت سر لشكر را كوه احد قرار داد تا دشمن تنها از روبه‌رو حمله كند؛ زیرا می‌دانست كه ممكن است دشمن از پشت سر حمله كند لذا عده‌ای از لشكر را آنجا قرار داد و فرمود هرچه در میدان جنگ شود، این صحنه را ترك نكنید و این همان نكته‌ای است كه نظامی‌های ما باید به دقت به آن توجه كنند.

باید همواره بر استراتژیك و راهبردی كه رهبری تأكید دارند، پایدار بمانیم
آیت‌الله دژكام گفت: پیامبر(ص) به این گروه نگفت بروید غنیمت جمع كنید بلكه گفت هر اتفاقی افتاد همین‌جا بایستید اما آن لشكر اشتباه كردند و گفتند كه پیروز شدیم و جنگ تمام شد و رفتند كه غنائم را جمع كنند. همین اشتباه هم ممكن است خیلی‌ها در كشورمان همین امروز هم بكنند.
وی با بیان اینكه برخی‌ها مواجهه با دشمن را نمی‌بینند و تنها به فكر محصول شخصی خودشان هستند، افزود: مشكلی كه متأسفانه كشور ما را چند سال از آن برنامه‌ای داشته‌ایم عقب انداخته است این است كه برخی‌ها به فكر غنیمت هستند و كاش حداقل به فكر غنیمت حلال بودند؛ سوءاستفاده‌های چند هزار میلیاردی می‌شود و این یعنی اینكه ممكن است بعد از آن شكست بزرگی بخوریم.
امام جمعه شیراز به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره كرد و افزود: معظم‌له فرمودند ما پیروز می‌شویم ولی شرایطی دارد سنت الهی بر این است كه ما به این شرایط عمل كنیم و یكی از این شرایط آن است كه در هر جایی هستیم به فرمان ولی امر گوش دهیم و اطاعت كنیم؛ ما خودمان برای خودمان تحلیل نداشته باشیم كه متأسفانه برخی اوقات این كار را انجام می‌دهیم در حالی كه تحلیل با رهبر است و وقتی رهبر این كار را انجام داد و تصمیم را اعلام كرد ما باید مطیع باشیم و اگر اطاعت نكنیم، شكست می‌خوریم.

طبق آیات قرآن عدم اطاعت از ولی، شكست را به دنبال دارد

وی با بیان اینكه متأسفانه گاهی ما به نظرمان می‌رسد كه باید تحلیل كنیم و تصمیم بگیریم و این مسئله در جامعه ما زیاد شده است، گفت: آسیب ‌ای سیاسی امروز جامعه را می‌شناسید؛ برخی‌ها به جای اینكه بخواهند مطیع ولی امر باشند دنبال این هستند كه تحلیل كنند در صورتی كه تحلیل وظیفه ما نیست؛ نمی‌گویم از تحلیل‌ها آگاه نباشید ولی هر تحلیلی كردید باید اطاعت از رهبری كنید در حالی كه برخی‌ها تحلیل می‌كنند و بعد در تحلیل خود می‌مانند و كوتاه نمی‌آیند و می‌گویند تحلیل من این است.
آیت‌الله دژكام با تصریح اینكه امروز ممكن است در وضعیتی مانند احد باشیم لذا باید مراقب باشیم و ببینم دقیقاً رهبر چه جهتی را تعیین می‌كند و باید از آن اطاعت كنیم، گفت: اگر ذره‌ای خلاف فرمان رهبری حركت كنیم، پشت سر آن حتماً لطمه می‌خوریم و این همان چیزی است كه مقام معظم رهبری فرمودند اگر به سنت‌های الهی عمل نكنیم، وعده پیروزی نصیبمان نمی‌شود و یكی از دستورات الهی همین است كه باید مطیع ولی امر خود باشیم.«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْكُمْ...؛ اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید خدا را اطاعت كنید و پیامبر و اولیاى امر خود را [نیز] اطاعت كنید...» آیه 59 سوره نساء

اشاره به نتایج مذاكرات برجام
وی یادآور شد: امروز می‌بینیم در عرصه سیاسی كشور چقدر اصرار بر مذاكره كردند و دائم این مسئله را تكرار كردند تا اینكه رهبری فرمودند از باب نرمش قهرمانانه بروید مذاكره كنید ولی من خوش بین نیستم اما ما یادمان رفت؛ چند سال گذشت؛ آن‌هایی كه می‌گفتند مذاكره كنیم خودشان نمی‌گویند نشد و كسانی كه روز اول آن همه سر و صدا كردند كه ما مسائل را با كدخدا حل خواهیم كرد، مشاهده كردند كه هیچ چیزی عایدشان نشد لذا این است كه اسلام می‌گوید كسی با تحلیل خودش به میدان نیاید، بلكه همه باید با اطاعت از ولی امر به میدان بیایند تا پیروز شوند.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه اطاعت از ولی امر واجب است هرچه بگویند و غیر از این حرف دیگری نیست والا خودمان هم به همان جایی می‌رسیم كه می‌بینیم دیگران افتاده‌اند، به بخش‌های دیگری از این آیات اشاره كرد و گفت: خداوند در این آیات فرموده است خدا شنوا و داناست؛ یعنی خداوند می‌دانست كه پشت سر پیامبر چه تحلیل می‌كردند و نباید اشتباه كنیم كه این به معنای این است كه خداوند شنواست؛ مفسران چنین تحلیلی كردند كه خداوند می‌شنوید وقتی كه دشمنان درباره جنگ سخن می‌گفتند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار كرد: همین امروز از گوشه كنار ممكن است بشنویم، مقام معظم رهبری چیزی فرموده است و باید آن را اطاعت كنیم در غیر این صورت باید روز قیامت به خداوند پاسخگو باشیم زیرا همه چیز ثبت و ضبط می‌شود و اگر خلاف ولی امر عمل كنید، باید پاسخگو باشیم.

كسانی كه امت اسلام را از برنامه توسعه‌ای تعیین شده،‌ عقب انداختند باید پاسخگو باشند
وی گفت: كسانی كه وقت این ملت را برای پیشرفت و رسیدن به اهداف 1404 تلف كردند و امت اسلام را از برنامه توسعه‌ای كه تبیین شده بود، عقب انداختند و چشم‌انداز 20 ساله را به فراموشی سپردند و به چیزهایی مشغول شدند كه سر و ته آن مشخص نیست، باید روز قیامت در پیشگاه خداوند پاسخ دهند چرا كه اینان بدهكار خون شهدا، خانواده‌های شهدا و كسانی هستند كه شب و روز برای حفاظت از این كشور تلاش می‌كنند.
آیت‌الله دژكام با یادآوری اینكه كسانی كه نگاهشان به خارج از كشور بود، در حالی كه مقام معظم رهبری مكرر می‌فرمودند به توان داخلی خودتان تكیه و حركت كنید؛ جزو همان افراد هستند،‌گفت: وقتی رهبری تعیین استراتژی و جهت برای حركت امت اسلامی می‌كند ما نباید بیكار بنشینیم بلكه باید حركت كنیم زیرا این بدهكاری پیش خدا سنگین است.

قطعاً بعد از تحمل هر سختی، خداوند دستمزد ما را می‌دهد
امام جمعه شیراز با تصریح اینكه شاید چیزهایی كه مقام معظم رهبری می‌فرمایند سخت است و خدا هم می‌داند سخت است اما به ما مزد می‌دهد و این‌طور نیست كه بدون مزد ما را رها كند، گفت: خداوند در ادامه این آیات می‌فرماید دو گروه از بین شما یعنی مؤمنان می‌خواستند سست شوند و كوتاه آیند و حرف پیامبر(ص) را گوش ندهند كه این خطر بسیار بزرگی برای ماست.

اگر حلال و حرام را رعایت نكنیم، نمی‌توانیم همراه ولی حركت كنیم
وی با بیان اینكه گاهی اوقات یك مؤمن خطا می‌كند و كوتاه می‌آید و سست می‌شود اما علتش چیست، گفت: خداوند در سوره بقره می‌فرماید كه انسان‌ها را امتحان می‌كند به نهر آب در حالی كه تشنه هستند اما می‌گوید از این آب نخور زیرا آلوده است و اگر آب بخوری مشكل برایت پیدا می‌شود؛ گاهی اوقات دست انسان به چیزهایی می‌رسد كه می‌تواند از آن‌ها استفاده كند اما خدا گفته استفاده نكن و ما حرصمان می‌گیرد و استفاده می كنیم و به محض استفاده كردن، در قدم بعدی دیگر نمی‌توانیم همراه ولی امرمان باشیم در نتیجه عقب می‌مانیم.
آیت‌الله دژكام بیان كرد: امروز مسائل اقتصادی در كشور ما همین شده است و از حلال و حرام و رانت و بهره و غیره استفاده می‌كنند و بعد از آن نتیجه‌اش را هم می‌بینند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به مبحث برجام اشاره كرد و گفت: می‌گویند مذاكره كردیم نتیجه نداد لذا مذاكره دیگری كرده و برجام 2 و 3 را رقم بزنیم؛ این‌ها برای این است كه از آب ممنوعه خورده و نمی‌تواند جلو بیاید و همراه رهبری حركت كند و این مسائل را خداوند در قرآن بیان كرده است لذا اگر می‌خواهیم پشت سر رهبری حركت كنیم نباید از این سوءاستفاده‌ها در كارمان بیاید.

تأكید امام حسن(ع) بر لزوم پرداخت خمس در جامعه اسلامی
وی در ادامه سخنان خود به نامه امام حسن(ع) به یكی از یاران خود اشاره كرد كه در آن حضرت تأكید كردند كه خمستان را بپردازید و اگر این كار را انجام ندهید، نمی‌توانیم حركت كنید، گفت:‌ این مسئله برای امروز ما هم مصداق دارد و نباید بگوییم ما كه دستمان به وام چند هزار میلیاردی نمی‌رسد؛ خیر؛ باید حتماً خمس اموال خود را حساب كرده و پرداخت كنیم.
آیت‌الله دژكام ادامه داد: امام حسن(ع) در ادامه این حدیث می‌فرمایند من ظالم هستم اگر كسی خمسش را بپرازد اما عاقبت بخیر نشود لذا این‌ها نكات مهمی است كه باید برای عاقبت به خیری به آن توجه كنیم.
امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود گفت: گاهی اوقات مؤمن سست می‌شود اما خداوند دست او را می‌گیرد و بلند می‌كند زیرا خدا ولی شماست. چنانچه ما در دوران دفاع مقدس نیز چنین بودیم؛ اوضاع بسیار سختی داشتیم اما پیروز شدیم.

امروز لب مرز اسرائیل حضور داریم
وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم گفت: زمانی صدام و بعثی‌ها و دشمنان ما در خرمشهر می‌خواستند ما را شكست دهند اما امروز ما در خارج از مرزهای خود و لب مرز اسرائیل حضور داریم و اسرائیل را نابود می‌كنیم؛ البته دشمن هم بیكار نمی‌نشیند و تمام تلاش خود را می‌كند تا جلوی ما را بگیرد اما همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند روزی می‌رسد كه ترامپ خوراك مار و مور می‌شود اما جمهوری اسلامی همچنان مقتدر است.

هدف غایی ما، اقامه نماز در قدس است
آیت‌الله دژكام گفت: این حركتی كه آغاز كردیم را باید به نهایتش برسانیم و اكنون به جای مهمی رسیده‌ایم اما آخر خط ما این است كه در قدس نماز بخوانیم؛ چنانچه امام و شهدا هم چنین چیزی را می‌گفتند لذا امروز باید بسیار مراقب باشیم كه مبادا به جای اولمان بازگردیم.

جبهه مقاومت در كشورهای مختلف پیروز است
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه امروز در لبنان، سوریه و عراق، جبهه مقاومت پیروز است، گفت: وضع ما بد نیست اما دشمنان تلاش می‌كنند تا از داخل كشور به ما لطمه بزنند و هر روز هم یك بهانه را علم می‌كنند یك روز به بهانه تقسیمات كشوری، روز دیگر به خاطر كمبود بنزین و غیره.
وی با بیان اینكه آن‌ها تلاش می‌كنند تا ما را به سختی بیندازند ولی به جای باریك و نقطه بسیار مهمی رسیده‌ایم، گفت: برخی از منافقان نادان در صفحات مجازی خود می‌نویسند ما تا كی در پیچ تاریخی هستیم؛ در صورتی كه پیروزی از آن ماست و امروز ما در مرز اسرائیل ایستاده‌ایم و نمی‌توانند ببینند و چنین سئوالی را مطرح می‌كنند.

اگر در مذاكره نتیجه نگرفتیم، در مقاومت نتیجه گرفتیم
آیت‌الله دژكام تأكید كرد: بحمد الهی حركت مقاومت، حركت موفقی بوده است و اگر ما در مذاكره نتیجه نگرفتیم در مقاومت نتیجه گرفتیم لذا باید قدر این نعمت را بدانیم و بفهمیم كه تا وقتی خدا بالای سرماست و مطیع رهبری باشیم، قطعاً پیروزیم.
وی اظهار كرد: ما یادمان نمی‌رود در سال 57 هیچ قدرتی نداشتیم و سربازان اسرائیلی و مستشاران آمریكایی، فرزندان ما را در خیابان‌ها تهران شهید می‌كردند به طوری كه در 17 شهریور 2 هزار نفر شهید شدند اما امروز از 57 به 97 رسیدیم و بالا آمده‌ایم و كمی دیگر صبر كنیم، به یاری خدا در اوج قدرت قرار خواهیم گرفت.
امام جمعه شیراز باز هم به مطیع امر ولایت بودن تأكید كرد و گفت: مراقب باشیم همان بلایی كه یاران حضرت علی(ع) در جنگ صفین بر سر او آوردند، بر سر رهبرمان نیاوریم و بگوییم ما به خاطر فشار اقتصادی و غیره مجبور به تسلیم هستیم و باید بسیار به مسائل داخل كشور دقت كنیم به خارج از كشور هم همین‌طور؛ اما اكنون در همان نقطه‌ای هستیم كه با یك حركت قوی دیگر، به پیروزی نهایی خواهیم رسید.
انتهای پیام

captcha