رونمایی از پنجره‌های حرمین امامین كاظمین(ع)
کد خبر: 3717743
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
قاسمی خبر داد:

رونمایی از پنجره‌های حرمین امامین كاظمین(ع)

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از رونمایی از ۶ پنجره چوبی متعلق به حرم مطهر امامین کاظمین (ع) با حضور آیت‌الله دژکام، امام جمعه جدید شیراز خبر داد.

رونمایی از پنجره‌های حرمین امامین كاظمین(ع)/ نقره‌كاری نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) به اتمام رسید

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از رونمایی از 6 پنجره چوبی متعلق به حرم مطهر امامین كاظمین(ع) در شیراز خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با نماز جمعه و با حضور آیت‌الله دژكام، نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد.
وی با بیان اینكه این پنجره‌های چوبی توسط هنرمندان شیرازی طی دو سال گذشته ساخته شده است، گفت: به یاری خدا به زودی این پنجره‌ها را به كاظمین اعزام خواهیم كرد.
قاسمی با تصریح اینكه این پنجره‌ها با ابعاد 2.30 ارتفاع در عرض ۲ متر و با استفاده از چوب ساج ساخته شده است، گفت: تمامی کار ساخت این پنجره‌ها در کارگاه‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اجرا شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با یادآوری این نكته كه تمام هزینه‌های این پنجره‌ها از نذورات مردمی تأمین شده است، گفت: این پنجره‌ها توسط هنرمندان درودگر شیرازی با هنر گره‌چینی و به كاربردن شیشه‌های رنگی ساخته شده‌اند كه تقدیم به آستان مقدس امامین كاظمین(ع) خواهد شد.

تمام هزینه‌های ستاد عتبات عالیات از طریق نذورات مردمی تأمین می‌شود
وی با تأكید بر اینكه این ستاد یك نهاد مردمی بوده و تمام هزینه‌های آن از طریق نذورات مردمی تأمین می‌شود، گفت: تلاش می‌كنیم تا یك ماه آینده این پنجره‌ها را در حرمین امامین كاظمین نصب كنیم.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه كارگاه ساخت نیم ضریح امام سجاد(ع) همچنان در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) مستقر است، گفت: نقره‌كاری و نصب گوی و ماسوره پنجره‌های این نیم ضریح به اتمام رسید و اكنون در حال مونتاژ سقف آن هستیم.

تلاش برای اتمام كار نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) ظرف 4 ماه آینده
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ضمن دعوت از مردم جهت بازدید از این كارگاه جهت طلب حوائج قلبی خود از آن امام همام گفت:‌ تلاش می‌كنیم ظرف 4 ماه آینده این نیم ضریح به اتمام رسیده و به كربلا انتقال داده شود.
انتهای پیام

captcha