توسعه، بازسازی و ساخت ۱۸۰ پروژه در اعتاب مقدسه با مشارکت مردم
کد خبر: 3718479
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

توسعه، بازسازی و ساخت ۱۸۰ پروژه در اعتاب مقدسه با مشارکت مردم

گروه اجتماعی- ۱۸۰ پروژه شامل توسعه، بازسازی و ساخت در اعتاب مقدسه با مشارکت مردم در دست اجرا است.

توسعه، بازسازی و ساخت 180 پروژه در اعتاب مقدسه با مشارکت مردم
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در سیزدهمین نمایشگاه قران و عترت مشهد، غرفه ستادبازسازی عتبات و عالیات به ارائه گزارشی از روند پروژه‌های ساخت و ساز در عتبات و عالیات می‌پردازد که شامل پروژه‌های اتمام یافته، در حال ساخت و در دست اقدام است.
از این پروژه ها می‌توان به صورت تفکیک شده در نجف اشرف به ساخت صحن حضرت زهرا(س)، تعویض هشت درب مصلای حرم علوی، ساخت مهمانسرا جهت بهره‌مندی زائران، مرمت و احیای ایوان طلا و گنبد مقدسه علوی، تأمین فرش، زیرسازی، مقاوم‌سازی، سنگ کاری دیوار و کف اطراف ضریح مطهر، تعویض سنگ‌های ایوان، ساخت بیمارستان 120 تخت خوابی امام علی(ع) و دهها پروژه دیگر اشاره کرد.
توسعه سرداب امام زمان(عج) در حرم امامین عسکریین(ع)
همچنین در سامرا ساخت و طلاکاری گنبد حرم مطهر امامین عسکریین(ع)، توسعه سرداب امام عصر(عج)، احداث و تجهیز مهمانسرای حرم، بازسازی و تعویض سنگ‌های حرم، آئینه‌کاری رواق‌ها، ساخت شش درب قلمزنی و مطلا و ساخت چهار صندوقچه قبور حرم مطهر و چندین پروژه اتمام یافته و یا در دست اجرا است.
بنابراین گزارش پروژه‌های در حال ساخت کربلای معلا شامل ساخت، انتقال و نصب ضریح جدید حرم حسینی(ع)، احداث بیمارستان 120 تخت خوابی سید الشهداء(ع)، ساخت و نصب دو درب مطلا و مرمت مهمانسرای حرم حضرت ابوالفضل(ع)، اجرای پروژه و تأمین نور و روشنائی بین الحرمین و تأمین لوسترهای حرم مطهر امام حسین(ع)، ساخت ضریح حضرت ابراهیم مجاب(ع)، بازسازی مقام حرم حضرت علی اکبر(ع) و علی اصغر(ع)، تأمین هفت دستگاه آب شیرین کن در مسیر حرکت و اسکان زائران امام حسین(ع)، لاغر سازی ستون‌های اطراف ضریح سید الشهداء(ع) جهت ترفیع گنبد و ... است.
ساخت صحن امام رضا(ع) در حرم امامین جوادین(ع) در دست اقدام است
همچنین در کاظمین پروژه مقاوم سازی، طلاکاری، تعویض خشت گنبد و گلدسته، تعویض سنگ‌های رواق، ساخت و تعویض درب‌های طلا و چوبی مقرنس، ساخت صندوقچه و روپوش قبور مطهر حرم مطهر امامین جوادین(ع) و اجرای مقدمات پروژه صحن امام رضا(ع) و چندین پروژه دیگر در دست اقدام است.
شماره حساب ویژه، سهم مشارکت مردمی در بازسازی حرمین اعتاب مقدسه
بر این اساس نیز به منظور سهولت مشارکت مردم ولایتمدار ایران اسلامی، راه‌های جمع آوری نذورات مردمی از طریق واریز نقدی به شماره حساب بانک ملی 0120200000000 و شماره کارت 6037991199529052، شمار حساب بانک تجارت 412533445 و یا شماره کارت 5859837000055257 و همچنین از طریق پست بانک به شماره حساب 41357888888888802 در محل نمایشگاه قران و عترت معرفی شده است.

انتهای پیام

captcha