تدبر؛ راه رسیدن به جامعه قرآنی
کد خبر: 3719824
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

تدبر؛ راه رسیدن به جامعه قرآنی

گروه اندیشه ــ مجید معارف معتقد است که اگر ما قرآن را به واسطه تدبر بخوانیم، این واسطه ما را نسبت به عمل‌ به قرآن مهیا می‌کند.

تدبر راه رسیدن به جامعه قرآنی

به گزارش ایکنا؛ رسیدن به حیات طیبه هدف غایی بسیاری از مسلمانان بوده و اندیشمندان زیادی در این خصوص آثاری را نگاشته‌اند، در این میان برخی به اجتماع اهمیت داده و برخی فرد را محور تاسیس جامعه قر‌آنی می‌دانند. مجید معارف در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، تدبر را حلقه واسطه قرآن و جامعه قرآنی می‌داند.


معارف در پاسخ به این پرسش که لوازم رسیدن از توجه به قرآن به عمل به قرآن چیست؟ گفت: حلقه بین خواندن و تلاوت قرآن با عمل به قرآن واسطه‌ای به نام تدبر در قرآن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه تدبر باعث می‌شود قرآن‌خوانی ما از سطح ظواهر قرآن و تلاوت عبور کند، گفت: تدبر در وهله بعدی ما را آماده می‌کند که نسبت به قرآن عمل کنیم. در خصوص اینکه تدبر چیست بحث‌های زیاد مطرح شده است، اما به صورت خلاصه تدبر نوعی خواندن قرآن با تکیه بر توجه به مضامین و اندکی فکر کردن و خیلی کار تخصصی سطح بالایی نیست.

استاد دانشگاه تهران در پایان گفت: اگر ما قرآن را به واسطه تدبر بخوانیم، این واسطه ما را نسبت به عمل‌ به قرآن مهیا می‌کند.

انتهای پیام

captcha