آمادگی ۹ هزار خادم رضوی برای خدمت رسانی در لیالی قدر
کد خبر: 3720113
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

آمادگی ۹ هزار خادم رضوی برای خدمت رسانی در لیالی قدر

گروه اجتماعی- معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در لیالی قدر، ۹ هزار خادم آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستند.

 آمادگی 9 هزار خادم رضوی برای خدمت رسانی در شب های قدر

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی،  سیدخلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بیان کرد: در این ایام همه خدام دسته بندی شده و هر یک مسئولیتی را برعهده دارند، نظم‌دهی، تعیین مسیر تردد و باز نگه داشتن آن‌ها، ارائه خدمات رفاهی و نظافتی، مفروش کردن سطوح اماکن متبرکه، توزیع آب معدنی و توزیع کتب انوار از فعالیت‌هایی است که در این ایام توسط خدام بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) انجام خواهد شد.
وی با اشاره به تلاش شبانه روزی خدام به منظور زیارتی آرام برای زائران و مجاوران، تأکید کرد: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم لیالی قدر، 500 هزار کتاب ادعیه مخصوص این شب‌ها آماده شده و در 35 جایگاه مخصوص که طراحی و اجرای آن از قبل پیش بینی شده بین زائران و مجاوران توزیع می‌شود.
منبتی در ادامه افزود: همکاران ما در قسمت گلابپاشی و عودسوزی به طور ویژه در این شب‌ها فعالیت خواهند داشت، به طوری که در تمامی صحن‌ها و ورودی رواق‌ها و حتی ورودی‌های حرم مطهر رضوی حضور دارند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی عنوان کرد: مسیرهای تردد زائران در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است که خدام بسیاری وظیفه راهنمایی زائران و باز نگه داشتن این مسیرها را برعهده دارند.
وی با بیان این مطلب که تمامی امکانات برای برگزاری این مراسم باشکوه فراهم شده است، گفت: پیش‌بینی توزیع کافی آب معدنی در تمامی ورودی‌های حرم مطهر رضوی شده است، همچنین چندین تیم برای ارائه پلاستیک کفش پیش از ورود به حرم مطهر رضوی مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

captcha