53 میلیارد تومان اعتبار شهرستان اراک در سال 97
کد خبر: 3720248
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
بختیاری خبرداد:

53 میلیارد تومان اعتبار شهرستان اراک در سال 97

گروه اجتماعی – فرماندار اراک گفت: امسال مجموع اعتبار شهرستان اراک 53 میلیارد تومان است و همچنان معتقدیم این میزان اعتبار اندک است.

53 میلیارد تومان اعتبار شهرستان اراک در سال 97

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک، در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک که ظهر امروز 13 خردادماه در فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: سه منبع اعتباری از قبیل تملک و دارایی، نفت و گاز و قانون متوازن برای تامین اعتبارات شهرستان اراک وجود دارد.
وی ادامه داد: سهم تملک و دارایی و سرمایه استانی به مبلغ 48/8 میلیارد تومان است که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در 12 شهرستان توزیع شده است و سهم شهرستان اراک از این قسمت 27 درصد و در قالب اعتباری به مبلغ 13 میلیارد تومان است.
فرماندار اراک بیان کرد: سهم 13 میلیارد تومانی شهرستان اراک از 11/3 درصد سهم استانی، 10 درصد سهم روستایی با اعتباری به مبلغ 804 میلیون تومان، سهم بهسازی روستایی اعتباری به مبلغ 667 میلیون تومان و یک درصد بسیج یک میلیون تومان تشکیل شده است.
بختیاری با اشاره به اعتبار نفت و گاز گفت: در این قسمت سهم 12 شهرستانی که توزیع شده است به مبلغ 40 میلیارد تومان و سهم شهرستان‌های اراک، آشتیان، دلیجان و محلات صفر درصد است.
وی در ارتباط با قانون متوازن افزود: طی سال‌های گذشته طبق ماده قانونی مبالغی در اختیار نمایندگان مردم در خانه ملت قرار داده می‌شد و طی پیشنهاد نمایندگان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به تصویب می‌رسید، نمایندگان دو دوره اخیر خواستار این بوده‌اند که مبلغ فوق پیرامون قوانین قرار بگیرد.
فرماندار اراک گفت: سال گذشته معمولا تخصیص کمتر صورت می‌گرفت، در سال 96 آنچه که به عنوان اسناد خزانه مطرح بود، خوب بود.
بختیاری بیان کرد: در قانون متوازن سهم حوزه‌های علمیه به مبلغ 2/6 میلیارد تومان ، سهم شهرستان به مبلغ 37/4 میلیارد تومان است که از مجموع 139/5 میلیارد تومان بدست آمده و 27 درصد را شامل می‌شود.
وی تاکید کرد: امسال در مجموع 53 میلیارد تومان اعتبار شهرستان است و همچنان معتقدیم این سهم اندک است. در این قسمت مباحثی مانند کاهش آلودگی هوا مطرح است که 5 میلیارد تومان در این خصوص هزینه می‌شود و باید اضافه شود.
به گزارش ایکنا؛ در این جلسه اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان اراک اعلام و تعیین شد.
انتهای پیام

captcha