توشه ماه مبارک رمضان رقت قلب است
کد خبر: 3722984
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
امام جمعه محلات:

توشه ماه مبارک رمضان رقت قلب است

گروه معارف - حجت‌الاسلام مهدی ربانی گفت: توشه ماه رمضان، رقت قلب است. قطعا نماز و روزه و توجه ما به خداوند دل‌ها و قلب‌ها را لطیف می‌کند. این ماه یک توفیق با ارزش است. امام سجاد هم در صحیفه سجادیه با ماهی وداع می‌کنند که در آن قلب‌ها رقیق شده است.

توشه ماه مبارک رمضان رقت قلب است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن سفارش به تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: امیر‌المومنین(ع) فرمودند: بدانید تقوا بهترین چیزی است که بندگان خدا همدیگر را سفارش می‌کنند. تقوا بهترین عاقبت امور نزد خداوند است.
وی با بیان توشه‌های ماه مبارک رمضان تشریح کرد: بایستی تلاش کنیم توشه‌هایی که در ماه رمضان به دست آورده‌ایم را از دست ندهیم. اولین توشه این ماه، آمرزش الهی نسبت به گناهان است. امام صادق(ع) فرمودند: بهترین چیزی که برای مردان و زنان روزه‌دار است روز آخر ماه رمضان است که فرشته‌ای بشارت می‌دهد که گناهان شما بخشیده شد و مراقب آینده خودتان باشید.
امام جمعه محلات گفت: توشه دوم این ماه، رقت قلب است. قطعا نماز و روزه و توجه ما به خداوند دل‌ها و قلب‌ها را لطیف می‌کند. این ماه یک توفیق با ارزش است. امام سجاد هم در صحیفه سجادیه با ماهی وداع می‌کنند که در آن قلب‌ها رقیق شده است.
وی ادامه داد: دور شدن از زشتی‌ها و انجام اعمال نیک و رسیدن به تقوا از توشه‌های دیگر ماه رمضان هستند. رسیدن به تقوا ثمره با ارزشی است.
حجت‌الاسلام ربانی در خطبه دوم تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در ذیل آیه ۲۷ سوره مبارکه مائده می‌فرمایند: اصل دین، تقوا و پرهیزکاری است. باید شدت توجه به تقوا از همه امور بیشتر باشد زیرا هر عملی که با تقوا همراه باشد مورد رضایت خداوند است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز دشمنان ما بدون هیچ ابائی دشمنی می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند ما از دستاوردهای انقلاب، استقلال و اسلام دست بکشیم. آنها برای رسیدن به اهدافشان نقشه می‌کشند و ما باید با بصیرت خود نقشه‌های آنان را نقش‌بر‌آب کنیم.
وی افزود: عامل اصلی شوکی که به کشور ما وارد شد خروج شرکت‌های خارجی از ایران بود. دشمن می‌خواهد از سه جهت به کشور ما فشار وارد کند؛ فشار اقتصادی برای به زانو در آوردن مردم، فشار روانی برای تبدیل واقعیات، دستاورد‌ها و نقاط قوت به نقاط ضعف و فشار عملی که به وسیله آن اعتراضات به حق اصناف را تبدیل به اغتشاش می‌کنند. ملت ما نیز بایستی با بصیرت خودشان توطئه‌های آنان را نقش‌بر‌آب کنند.
امام جمعه محلات در پایان گفت: امروز روز ملی گل و گیاه است. شهرستان ما پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به قطب صادرات را دارد و مسئولان بایستی زیر ساخت‌ها و زمینه‌های صادرات و فعالیت گل‌کاران را فراهم کنند.
انتهای پیام

captcha