عراق: حمله به بوکمال، کمک به داعش است
کد خبر: 3723725
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

عراق: حمله به بوکمال، کمک به داعش است

گروه بین‌الملل ـ وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حمله به نیروهای بسیج مردمی در منطقه بوکمال توسط ائتلاف بین‌المللی، این اقدام را در راستای کمک به داعش توصیف کرد.

وزارت خارجه عراق حمله به بوکمال را کمک به داعش خواند

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری سومریه نیوز؛ وزارت خارجه عراق امروز (29 خردادماه) با صدور بیانیه‌ای در خصوص حمله به پایگاه بسیج مردمی عراق در منطقه بوکمال، هرگونه هدف قرار دادن نیروهای مبارز با داعش را کمک به این گروه تروریستی عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه عراق عملیات هوایی علیه نیروهای حاضر در مناطق درگیر با داعش در عراق، سوریه و یا هر مکان دیگری در میدان مبارزه با این دشمن انسانیت را محکوم می‌کند.

در ادامه با اشاره به دعوت وزارت خارجه عراق از همه کشورها برای همکاری در رویارویی با جمعیت‌های افراط گرا، بر لزوم هماهنگی دائم و دقیق میان ائتلاف بین‌المللی ونیروهای درگیر با این گروه‎های تروریستی و کمک و حمایت از این نیروها تاکید کرد.

وزارت خارجه عراق با تاکید بر این که هدف قرار دادن مجاهدان، حمایت از داعش و کمک به آن برای بازسازی صفوف خود است، ادامه داد: داعش به دست قهرمانان عراقی در ارتش، پلیس، بسیج مردمی، پیشمرگان و نیروهای مبارزه با تروریسم که به نمایندگی از همه عالم به مقابله با این گروه تروریستی برخاسته‌اند و با کمک ائتلاف بین‌المللی و کشورهای دوست شکست سختی را متحمل شده است.

یادآور می‌شود: بسیج مردمی عراق روز گذشته از هدف قرار گرفتن یکی از پایگاه‌های خود در نوار مرزی با سوریه توسط ائتلاف بین‌المللی خبرداده و ضمن تشکیل نشست فوری بعد از وقوع این حمله، خواستار توضیح آمریکایی‌ها در این خصوص شد.

از سوی دیگر آمریکا اجرای این عملیات در نزدیکی شهر بوکمال سوریه در استان دیرالزور توسط ائتلاف بین‌المللی را تکذیب و تصریح کرد که این حمله توسط اسرائیلی‌ها انجام شده است.

انتهای پیام

captcha