خراسان رضوی؛ رتبه اول اعزام زائران به حج تمتع ۹۷
کد خبر: 3724121
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

خراسان رضوی؛ رتبه اول اعزام زائران به حج تمتع ۹۷

گروه اجتماعی - در سال جاری استان خراسان رضوی با اعزام ۱۳/۸ درصد زائر به حج تمتع رتبه اول اعزام زائر را به خود اختصاص داده که بعد از آن استان تهران با اعزام ۱۲/۸ درصد رتبه دوم را در کل کشور دارا است.

   خراسان رضوی؛ رتبه اول اعزام زائران به حج تمتع 97
عباس خداشناس، مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در سال جاری 10915 نفر در قالب 79 کاروان از خراسان رضوی به زیارت بیت‌الله‌الحرام اعزام می‌شوند.
وی اضافه کرد: از تعداد 79 کاروان، 42 کاروان از مشهد و 37 کاروان از سایر شهرستان‌های استان هستند که تعداد 8 کاروان از 79 کاروان اعزامی را هموطنان اهل‌تسنن تشکیل می‌دهند.
خداشناس اظهار کرد: از تعداد کل زائران، پنج هزارو 885 نفر از مشهد، پنج هزار و 30 نفر از سایر شهرستان‌های استان و تعداد 1010 نفر اهل سنت هستند.
مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان با بیان اینکه اولین کاروان اعزامی 28 تیر ماه سال جاری اعزام خواهند شد، اظهار کرد: 35 کاروان از زائران استان در قالب کاروان‌های مدینه قبل و 44 کاروان مدینه بعد به زیارت بیت عتیق مشرف خواهند شد.

اعزام اولین کاروان حج تمتع از 28 تیرماه
خداشناس ادامه داد: کاروان‌ها در حج تمتع سال جاری شامل چهار ظرفیت 85 نفره، 115 نفره، 135 نفره و 160 نفره پیش‌بینی شده است.
مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان اظهار کرد: کلاس‌های توجیهی و آموزشی برای زائران از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.
وی افزود: در سال جاری استان خراسان رضوی با اعزام 13/8 درصد زائر به حج تمتع رتبه اول اعزام زائر را به خود اختصاص داده که بعد از از آن استان تهران با اعزام 12/8 درصد رتبه دوم را دارا است.
خداشناس با بیان اینکه اولین زائران حج 97 از استان خراسان رضوی به مکه اعزام خواهند شد، گفت: مقدمات اعزام زائران از سوی سازمان حج و زیارت ایران نیز به نحو احسن فراهم شده است.
وی افزود: همایش عمومی آموزشی و توجیهی حج تمتع استان خراسان رضوی با اجرای نمادین مناسک حج همزمان با جمعه اول تیرماه از ساعت 9 تا 11 با حضور حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در جمع بیش از پنج هزار زائر مشهدی در سالن شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha