مشاركت 460 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن/ فعالیت 77 دارالقرآن
کد خبر: 3724194
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
احمدی خبر داد:‌

مشاركت 460 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن/ فعالیت 77 دارالقرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس از مشاركت 460 هزار نفری دانش‌آموزان این استان در مرحله نخست سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال تحصیلی 97-96 خبر داد.

مشاركت 460 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن/ فعالیت 77 دارالقرآن

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول احمدی، سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس امروز، 30 خردادماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان این استان كه در تالار احسان شیراز برگزار شد، به برگزاری این مسابقات اشاره كرد و گفت:‌ در سال تحصیلی 97-96 قریب 460 هزار از دانش‌آموزان استان فارس در مرحله آموزشگاه و در رشته‌های مختلف شركت كردند كه از این تعداد حدود 46 هزار نفر به مرحله شهرستان و قریب 5 هزار نفر نیز در مرحله مقدماتی استان به رقابت پرداختند.

رقابت بیش از 700 دانش‌آموز قرآنی در مرحله استانی
احمدی ادامه اداد: طی روزهای 30 و 31 خردادماه جاری نیز مرحله نهایی مسابقات استانی با رقابت بیش از 700 دانش‌آموز دختر و پسر كه از این تعداد 340 دانش‌آموز دختر و 400 دانش‌آموز پسر هستند، برگزار می‌شود.

قریب 4 سال رتبه نخست كشور را در رشته نماز به دست آورده‌ایم
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه ما در سال گذشته مقام اول مسابقات كشوری در رشته قرآن داشتیم، گفت: قریب 4 سال است كه مقام اول كشور را در نماز به دست می‌آوریم.

به لحاظ تعداد دارالقرآن‌ها در كشور رتبه نخست را داریم
وی از فعالیت 77 دارالقرآن در آموزش و پرورش فارس خبر داد و گفت: در این تعداد دارالقرآن ما در كشور حائز رتبه نخست هستیم.

اقامه روزانه 1400 نماز جماعت در مدارس فارس
احمدی همچنین از اقامه روزانه یك هزار و 400 نماز جماعت در مدارس فارس با همكاری و مشاركت حوزه‌های علمیه این استان خبر داد.

قرآن گمشده تمام قرون و اعصار است
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه قرآن نسخه شفابخش بشری از ازل تا ابد است، این كتاب آسمانی را گمشده قرن حاضر و بلكه تمام قرون توصیف كرد و افزود: كتابی كه هیچگاه كهنه نخواهد شد و برای همه دوران تحدی می‌طلبد و امروز می‌بینیم با وجود پیشرفت بشر در علوم مختلف، هنوز قرآن داعیه‌دار است و نتوانستند و قطعاً نخواهند توانست مانند آن را بیاورند و این وعده قرآنی است.
احمدی با تأكید بر اینكه قرآن كریم كتاب زندگی، علمی و فلسفی است، گفت: اگر به این قرآن تمسك كنیم، قطعاً راه نجات و رستگاری را پیدا كرده و آن را طی خواهیم كرد.
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: اگر قرآن و عترت توأماً در یك جامعه همراه باشند و ما به آن‌ها تمسك كنیم، قطعاً رستگار خواهیم شد و اصولات تنها نسخه الهی درمان مشكلات و مسائل جامعه بشری همین قرآن است كه معجزه جاوید نبی مكرم اسلام(ص) است.

وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تدریس قرآن كریم است
وی با تأكید بر اینكه وظیفه آموزش و پرورش این است كه به قرآن به عنوان یك كتاب جامع معرفت بشری نگاه كرده و آن را تدریس و تعلیم دهد، گفت: باور ما این است كه اگر دانش‌آموزان ما با قرآن آشنا و مأنوس شوند، آن زمان نجات پیدا خواهند كرد.

تنها راه مقابله با شبیخون فرهنگی، تمسك به قرآن است
احمدی با بیان اینكه برای مبارزه با بزهكاری و ناهنجاری‌ها و همچنین شبیخون فرهنگی، تنها راه موجود تمسك به قرآن است، خطاب به دانش‌آموزان شركت كننده در این مسابقات گفت: شما این افتخار دارید كه با قرآن محشور هستید امید كه نه تنها حامل قرآن بلكه عامل به قرآن باشید.
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس معتقد است كه مشكلی ممكن است در برخی از جوامع وجود داشته باشد این است كه توجه به قرآن است اما مهم‌تر از آن عمل به آموزه‌های قرآن است.
انتهای پیام

captcha