اولویت جهاددانشگاهی استان مرکزی رصد آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3724676
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
سید جعفر نظام‌دوست:

اولویت جهاددانشگاهی استان مرکزی رصد آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی - رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: اولویت جهاددانشگاهی استان مرکزی در بحث پژوهش رصد آسیب‌های اجتماعی است.

اولویت جهاددانشگاهی استان مرکزی رصد آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، صبح امروز 2 تیرماه سید جعفر نظام‌دوست، رئیس جهاددانشگاهی استان، در جریان بازدید مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از مرکز فوق‌تخصصی ناباروری جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی و غیر‌دولتی است که از نظر حقوقی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: مرکز درمان جهاددانشگاهی به عنوان مرکز ناباروری خیریه فعالیت می‌کند، علی‌رغم هزینه‌هایی که برای خرید لوازم پزشکی و حق‌الزحمه پزشکان وجود دارد، سعی می‌کنیم در این قسمت فشاری به مردم وارد نشود.
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی افزود: در سال 97 با توجه به افزایش تمامی قیمت‌ها سعی کردیم نرخ‌ها را یک درصدی کاهش دهیم زیرا ارباب‌رجوعِ این مرکز را افراد متوسط و متوسط به پایین تشکیل می‌دهد و افرادی که از وضعیت درآمدی خوبی برخوردار هستند برای انجام امور درمانی به تهران یا خارج از کشور مراجعه می‌کنند.
نظام‌دوست بیان کرد: جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلفی از قبیل مسائل علمی، پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی برای دانش‌آموختگان فعالیت می‌‌کند.
وی گفت: در بحث‌های پژوهشی گروه‌های مختلفی در این مرکز وجود دارد. می‌توان گفت برای اولین‌بار به دنبال تاسیس پژوهشکده توسعه پایدار در استان هستیم و مراحل قانونی این موضوع در حال انجام است.
رئیس جهاددانشگاهی افزود: اولویت جهاددانشگاهی استان مرکزی در بحث پژوهش رصد آسیب‌های اجتماعی است و با هماهنگی‌های استانداری و نهاد‌های مربوطه در حال فعالیت بر موضوعاتی از قبیل طلاق، اعتیاد، سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی، حاشیه‌نشینی و... هستیم.
نظام‌دوست بیان کرد: با توجه به نیاز‌های استان مرکزی و شهر اراک در زمینه آموزشی کارهای تخصصی در حال انجام است و سعی جهاددانشگاهی استان بر این است که از انجام کارهای آموزشی تکراری اجتناب ورزد.
وی گفت:جهاددانشگاهی استان توانسته دوره‌های آموزشی مانند دوره‌های کمک‌پرستاری، کمک دندانپزشک و .. . را برگزار کند تا کارآفرینی و زمینه‌های ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: برای دانش‌آموختگان سعی شده دوره‌هایی از قبیل آشنایی با مسائل مالی، حسابداری، سرمایه‌گزاری، آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و...برگزار شود تا زمینه‌‌های ورود به بازار کار برای آن‌ها مهیا شود و در این زمینه موفق بوده و توانسته‌ایم موثر باشیم.
انتهای پیام

captcha