حضور 77 درصدی جمعیت در شهرها، نگران‌کننده است
کد خبر: 3727966
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
استاندار مرکزی:

حضور 77 درصدی جمعیت در شهرها، نگران‌کننده است

گروه اجتماعی – سیدعلی آقازاده گفت: حضور ۲۳ درصد مردم در روستا نسبت به جمعیت ۷۷ درصدی شهرها نه تنها خوشایند نیست بلکه نگران‌کننده است.

حضور 77 درصدی جمعیت در شهرها، نگران‌کننده است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، ۱۴ تیر‌ماه در همایش سالروز تصویب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، گفت: دهیاران آخرین حلقه مردم‌سالاری دینی در سلسله انتخابات نظام هستند. فعالیت ۳۴ هزار دهیاری در کشور نشان از بزرگترین لشکر انتخاباتی دارد.
وی تصریح کرد: استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که در آن تعداد قابل توجهی از دهیاران را بانوان تشکیل می‌دهد. استان بیش از ۷۰۰ دهیار دارد که ۱۲۲ دهیار از بانوان هستند. اگر امروز استان از نظر امور روستایی و شوراها در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است این فعالیت محصول دهیاران برتری چون شماست.
استاندار با تأکید بر اینکه دهیاران بازوی پرتوان دولت در روستاها هستند، تصریح کرد: همان اختیاری که استاندار در استان، فرماندار در شهرستان، بخشدار در بخش دارند، دهیار هم در روستا دارد. وظیفه مسؤلان این است که از مسولیت‌های واگذار شده غفلت نکنیم.
آقازاده خطاب به معاونان استانداری در حوزه عمرانی و دفتر امور روستایی گفت: اگر شعار می‌دهیم دهیاران نماینده ارشد دولت در روستاها هستند بسیاری از روابط همچون رفت و آمد ادارات شهری در روستاها با هماهنگی دهیار باشد.
وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح هادی روستایی، برنامه‌ریزی بودجه‌ای، توسعه و پیشرفت روستا باید از نظرات دهیاران استفاده کرد، تصریح کرد: دهیاران مجموعه‌ای از چکیده روستا اعم از شوراست که به عنوان سنبلی از رأی مردم در روستا برای رفع مشکلات روستا متبلور شده است.
آقازاده افزود: خوشبختانه بیش از نیمی از دهیاران تحصیلات دانشگاهی دارند و نزدیک به ۵۰ نفر کارشناس‌ارشد هستند. حضور افراد تحصیل‌کرده در روستا ظرفیت خوبی است که هنر دستگاه‌ها این است که از این ظرفیت به درستی استفاده کنند.
وی از فرمانداران خواست تا تعامل گسترده‌تری با دهیاران داشته باشند و گفت: این تعامل به نفع فرمانداری و بخشداری است. استفاده از ظرفیت دهیاران استفاده از ظرفیت مردم روستاست. حضور ۲۳ درصد مردم در روستا نسبت به جمعیت ۷۷ درصدی شهرها نه تنها خوشایند نیست بلکه نگران‌کننده است.
وی تشریح کرد: یکی از اهداف دولت برای استفاده از ظرفیت دهیاران تعدیل جمعیت در مناطق شهری و روستایی است. استفاده از ظرفیت روستا به افرایش تولیدات کشاورزی، عدم حاشیه‌نشینی‌شهرها و توزیع مناسب امکانات در شهر و روستا کمک می‌کند. رسالت اصلی دهیاران تثبیت جمعیت روستایی است. ما هم تلاش می‌کنیم مطالبات شما ساماندهی و اجرا شود.
آقازاده با تأکید بر اینکه امروز تعامل و همراهی بین نماینده ولی‌فقیه و دستگاه‌های اجرایی تا دهیاران وجود دارد، بیان کرد: اگر تعامل باشد همه توان به سمت تأمین نیازها می‌رود. وظیفه ما مسئولین این است شما را درک کنیم و شما نیز وظیفه دارید نقش خود را بدانید و به درستی ایفا کنید.
این مقام مسئول اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان در حساب دهیاران موجود است، با این اعتبار می‌توان جریان پرنشاط را در روستاها ایجاد کرد. برای مصرف پول در امورات عمرانی روستایی موانع رفع شود. در این ایام که دشمن قصد دارد ناامیدی را تزریق کند اجرای برنامه‌های امیدوار‌کننده می‌تواند فتنه‌ها را دور کند. اگر نشاط و شادابی را به مردم هدیه دهیم با تمام نقشه‌های دشمن مقابله کردیم.
یادآور می‌شود؛ در پایان همایش از دهیاران برتر استان تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha