اعتصاب غذای زندانیان در فلسطین
کد خبر: 3728254
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

اعتصاب غذای زندانیان در فلسطین

گروه بین‎الملل ـ هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطین از اعتصاب غذای نامحدود شماری از اسرای فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری خبرداد.

اعتصاب غذای زندانیان اداری در فلسطین

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری فلسطین؛ هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطین با اعلام این خبر تصریح کرد: پناه بردن بازداشت شدگان اداری به تشدید اعتراضات خود، عکس‌العمل طبیعی آنها در برابر بی‌توجهی برنامه ریزی شده مسئولان زندان «عوفر» است.

این هیئت با بیان این که جلسات متعددی میان مسئولین این زندان و کمیته بررسی بازداشت‎های اداری ونمانیدگان اسرا برگزار شده، این جلسات را بی فایده توصیف کرد.

هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطین به نقل از کمیته رهبری بازداشت شدگان اداری از شدت گرفتن اقدامات اعتراض آمیز  در هفته‌های آینده خبرداد و تصریح کرد: دایره اعتصاب غذای نامحدود در میان اسرا وسعت خواهد یافت و اقداماتی چون امتناع از دریافت دارو و معاینه در زندان که پیش از این نیز اجرا شده و متوقف شده بود، از سر گرفته می‌شود.

گفتنی است، بازداشت شدگان اداری در اعتراض به دادگاه‎های رژیم اشغالگر از تاریخ 15 فوریه سال جاری نیز اعتصاب غذا کردند که نتیجه‎ای جز مجازات جمعی اسرا و خانواده‌های آنها و شدت یافتن و تمدید بازداشت‌های اداری به عنوان یک روش انتقامجویانه در پی نداشت.

انتهای پیام

captcha