پیش‌بینی خرید 200 هزار تن گندم استان مرکزی در سال جاری
کد خبر: 3728576
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
حسنی خبر داد:

پیش‌بینی خرید 200 هزار تن گندم استان مرکزی در سال جاری

گروه اقتصادی - مدیرکل غله استان مرکزی گفت: در حال‌حاضر موجودی ذخیره گندم در استان 295 هزار تن است که آمار قابل قبولی نسبت به سایر استان‌ها است، امسال خرید 200 هزار تن گندم در استان پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی خرید 200 هزار تن گندم استان در سال جاری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، جواد حسنی، مدیرکل غله استان مرکزی، صبح امروز 17 تیرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکل ذخیره‌سازی کالاهای اساسی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، نیاز است که 3 الی 4 هزار تن ذخیره کالای اساسی را در استان داشته باشیم.
وی ادامه داد: در ارتباط با کالاهای اساسی تاکنون 150 تن برنج درسطح استان و یکصد تن مازاد به سازمان زندان‌ها عرضه شده و یکصد تن شکر نیز توزیع شده است.
مدیرکل غله استان مرکزی در ارتباط با خرید گندم در استان بیان کرد: تا به امروز 40 هزار تن گندم در سطح استان خریداری شده است. باید بالغ بر 44 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می‌شد که 50 درصد آن پرداخت و 50 درصد مابقی در یک الی دو ماه آینده پرداخت می‌شود.
حسنی افزود: تاکنون یک‌هزار و 140 تن کلزا در سطح استان خریداری شده است که نسب به مشابه سال گذشته با 16 درصد افزایش وزنی مواجه بودیم.
وی بیان کرد: زنگ خطری در عرضه گندم و تحویل به سیلوها وجود دارد به طوری که با افزایش قیمت نهاده‌های دامی امتناع از تحویل گندم و فروش آن مطرح است، که موجب نگرانی است.
مدیرکل غله استان مرکزی افزود: با توجه به افزایش جهانی قیمت گندم قاچاق گندم غیر‌ممکن است اما، عدم عرضه محصولات از سوی کشاورزان به علت افزایش قیمت نهاده‌های دامی وجود دارد.
حسنی افزود: در حال حاضر موجودی ذخیره گندم در استان 295 هزار تن است که آمار قابل قبولی نسبت به سایر استان‌ها است، امسال خرید 200 هزار تن گندم در استان پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: علاوه بر موضوع ذخیره‌سازی در کارخانجات، باید به حمل آرد هم توجه شود تا با مشکلی در استان مواجه نشویم، اگر کمکی برای انبار ذخیره کالاهای اساسی بشود، می‌توان در حداقل زمان برنج و شکر انبوهی را در سطح استان داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha