آغاز به كار فاز سوم «كارآفرینی اجتماعی» در شیراز
کد خبر: 3728671
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
معلم خبر داد:

آغاز به كار فاز سوم «كارآفرینی اجتماعی» در شیراز

گروه اجتماعی ـ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس از آغاز به کار فاز سوم طرح توسعه و تسهیل‌گری اجتماعی محلات حاشیه‌نشین تحت عنوان «کارآفرینی اجتماعی» در شیراز خبر داد.

آغاز به كار فاز سوم «كارآفرینی اجتماعی» در شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، بتول معلم، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس امروز، ١٧ تیر در جمع خبرنگاران گفت: رفع بیکاری از اولویت‌های اجتماعی است که دستگاه‌های اجرایی هر یک برای این مهم، مأموریت‌های ویژه دارند تا از این طریق از پیامدهای نامطلوب بیکاری که گسترش آسیب‌های اجتماعی‌‍ است، جلوگیری شود.
وی از آغاز به کار فاز سوم طرح توسعه و تسهیل‌گری اجتماعی محلات حاشیه‌نشین تحت عنوان «کارآفرینی اجتماعی» با مشارکت شهرداری شیراز خبر داد و افزود: با ایجاد کارآفرینی اجتماعی در محله‌های کم برخوردار شیراز به دنبال احقاق حقوق شهروندی و تکریم شهروندان بی‌بضاعت و کم بضاعت هستیم.
معلم گفت: در الگوی کارآفرینی اجتماعی که براساس رویکرد حقوق شهروندی و عزت انسانی استوار شده است به جای نگاه خیریه‌ای به محرومان و گروه‌های در معرض آسیب، بسترها، امکانات و روش‌های ایجاد یک کسب و کار و خوداتکایی به شهروندان ارائه می‌شود.
دستیار ویژه حقوق شهروندی استاندار فارس ادامه داد: با مشارکت جدی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز و حمایت معنوی و فکری نخبگان استان، ایجاد بسترها و امکانات اولیه کارآفرینی در این محلات اعم از تأمین بسته‌های عملیاتی و پروژه‌های کاربردی، ارائه خدمات مشاوره تخصصی، تخصیص مکان و تجهیزات به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب را در دستور کار قرار داده‌ایم.
معلم در پایان با اشاره به اینکه کارآفرینی اجتماعی نتیجه پیوند سرمایه‌های اجتماعی است، ابراز امیدواری کرد که تمام نهادهای دولتی، مدنی و خصوصی در تحقق این مهم و ایجاد کارآفرینی پایدار، مشارکت جدی و همدلی عمیقی داشته باشند.
سارا همت، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز نیز گفت: در راستای عملیاتی کردن کارآفرینی اجتماعی محله‌های حاشیه‌نشین، هسته دانا شامل متخصصین دو نهاد استانداری و شهرداری و نخبگان کارآفرین استان تشکیل شده است.
وی گفت: در این موضوع که مباحث عملیاتی مانند نحوه آموزش شهروندان این محلات و فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، انتخاب صنعت متناسب با بستر اجتماعی و بافت فرهنگی، مکانیسم بازاریابی و فروش محصولات، مکانیسم تأمین اعتبار، تجهیزات و مواد اولیه و غیره را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.
به‌ گفته‌ همت، پس از بررسی‌ها و جلسات کارشناسی انجام شده، در نهایت 25 پورپزال عملیاتی تهیه شده توسط این هسته که دارای توجیه اقتصادی، اجتماعی و فنی بودند برای اجرا در مناطق حاشیه‌نشین انتخاب شده است.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز افزود: بر آنیم تا با ایجاد یک مرکز شتاب دهنده مردمی به‌طور همزمان هم کسب و کار محلی و پایدار ایجاد كنیم و هم با تسهیل‌گری‌ از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها حمایت جدی داشته باشیم.
همت اضافه کرد: در ادامه این فرآیند تلاش ما بر آن است که جهت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، از محصولات تولیدی محلات حاشیه‌نشین جهت تأمین نیازهای نهادهای شهری و بالاخص تجهیزات و امکانات شهرداری شیراز که یکی از بزرگترین بازارهای هدف محسوب می‌شود، استفاده کنیم.
انتهای پیام

captcha