نقد منصفانه دولت به معنای مضمحل ساختن وحدت ملی نیست/ ضرورت ترویج روحیه نقادی در ساختار سه قوه
کد خبر: 3728733
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
ناصر ایمانی:

نقد منصفانه دولت به معنای مضمحل ساختن وحدت ملی نیست/ ضرورت ترویج روحیه نقادی در ساختار سه قوه

گروه سیاسی ــ کارشناس سیاسی و فعال رسانه‌ای اصول‌گرا گفت: در شرایط فعلی ضروری است که وحدت درونی را حفظ و آن‌را تقویت کنیم اما نباید بدین معنی باشد که به خاطر حفظ وحدت چشمان خود را بر روی برخی عملکردهای اشتباه کارگزاران دولتی در حوزه‌های مختلف ببندیم.

2 شنبه// نقد منصفانه دولت به معنای مضمحل ساختن وحدت ملی نیست/ ضرورت ترویج روحیه نقادی در ساختار سه قوه

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی و فعال رسانه‌ای اصولگرا، در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با ضرورت تحکیم وحدت و همدلی میان دولت، جریانات سیاسی و مردم با یکدیگر در شرایط حساس فعلی که رئیس‌جمهور اخیراً در همایش مدیران اجرایی کشور، آن‌را مورد تأکید قرار داده است، گفت: صحیح است که باید در شرایط فعلی وحدت درونی را حفظ و آن‌را تقویت کنیم اما نباید آن بدین معنی باشد که به خاطر حفظ وحدت چشمان خود را بر روی برخی اشتباهات کارگزاران دولتی در حوزه‌های مختلف ببندیم.

وی ادامه داد: حفظ وحدت در این شرایط بر اساس سخنان رئیس جمهور کاملاً ضروری است اما امروز ما شاهد هستیم که برخی از سیاست‌های اقتصادی دولت، پاسخگوی شرایط امروز کشور نبوده‌ و حتی پاسخگوی شرایطی که در آینده با بازگشت تحریم‌ها برای ما رقم خواهند خورد هم نخواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این مطلب که تجربه پنج سال گذشته نشان داده سیاست‌های اقتصادی نوشته شده و اجرایی توسط برخی سیاستگزاران دولتی دارای نواقص جدی‌ای است که وضعیت گرانی‌ها و افزایش نرخ ارز را به همراه داشته‌اند، تصریح کرد: بنابراین لازم است که یک تغییرات جدی در درون دولت و در حوزه‌ کارگزاران اقتصادی دولت انجام شود. لذا این تغییرات و خواست منتقدان دلسوز دولت هیچ ارتباطی با خدشه‌دار کردن وحدت عمومی ندارد و کاملاً مقوله‌ای جدا از وحدت است.

ایمانی در ادامه به ضرورت رواج نقد منصفانه در تمامی ساختار دولت اشاره کرد و افزود: نقد منصفانه معمولاً دارای یک پارامترهایی است که با نقد تخریب‌گرایانه متفاوت است. اولاً در نقد مصلحانه از ادبیات تند و قضاوت‌ها و استناد به برخی آمار ناصحیح پرهیز و در این مدل نقد پیشنهادات عمومی و اجرایی ارائه می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: کسانی‌که مورد خطاب نقد هستند یعنی حکمرانان در قوای سه‌گانه به خصوص قوه مجریه  به نقدها توجه کنند و اگر معتقد به مفید بودن این نقدها هستند باید توسط آن‌ها به اجرا درآیند. لذا نقادی باید در تمامی سطوح دولت اجرایی شود و لازم است دستگاه‌های دولتی، زمانی را به منتقدان و صاحب‌نظران اختصاص دهند تا نظرات و نقدهای خود را برای مدیران عالی رتبه سازمان مطرح سازند و ضروری است که مدیران به این امر توجه کنند.

انتهای پیام

captcha